Avatar billede brhino Nybegynder
28. august 2007 - 13:31 Der er 7 kommentarer

Endnu et admin spørgsmål

Tja... her er endnu et spørgsmål angående Vista. Jeg har netop købt en ny stationær PC hvor Vista er installeret. Problemet er nu at jeg har installeret et program der engang skal opdateres. Problemet er bare at Vista nægter mig lov til at fjerne de bøvede skrivebeskyttelser der er på filer og mapper !?!? Jeg er logget på som admin (så vidt jeg kan se !) og er iøvrigt den eneste konto på PC'en. Hver gang jeg ændre skivebeskyttelsen viser den en dialog boks hvor det ser ud som om den ændre statusen, men når man så kigger i egenskaber igen, tja så er vi tilbage til skrivebeskyttet. Her tilmed genstartet PC'en efter ændringen... Mit spørgsmål er nu : Hvordan i alverden fjerner man den skrivebeskyttelse af mapper og filer ???
Avatar billede venturer Nybegynder
28. august 2007 - 13:40 #1
Mapper er altid skrivebeskyttede. Dette er normalt og ændrer intet. (en mappe består ikke af data, og der er derfor alligevel ikke noget som bliver skrivebeskyttet).
Hvis ændre egenskaben for selve filerne, så skulle den meget gerne huske det.
Avatar billede brhino Nybegynder
28. august 2007 - 13:55 #2
tak for kommentaren... Jeg burde måske fortælle at det er opdateringsprogrammet som ikke får lov at skrive i mapperne. Jeg har prøvet alverdens, men uden held indtil videre...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2007 - 19:59 #3
Måske programmet er problemet?
Hvad hedder programmet?
Avatar billede brhino Nybegynder
29. august 2007 - 08:56 #4
Programmet hedder DOCwin 3.0 og er udarbejdet af ABB. Problemet med supporten er at alt er skrevet på italiensk !?!? Det undre mig bare at på XP fungerer det fint, men på Vista får opdaterings programmet simplethen ikke lov at skrive i mappen !?!?
Avatar billede coolbas Nybegynder
30. august 2007 - 12:29 #5
Du kan eventuelt prøve at gøre dig selv til superadministrator, så sku der ikke være nogen ko på isen mere ;) der ligger en guide her, http://www.vistaguide.dk/nyheder/nyheder/article/1/slaa-super-ad.html
Avatar billede brhino Nybegynder
30. august 2007 - 20:44 #6
Tak for rådet men det virker ikke: "System fejlen 5 opsted. Adgang nægtet" !?!?!

Fantastisk at MS kan sælge produkter man ikke selv er herre over :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2007 - 21:25 #7
Vil æde min gamle hat på at hvis du disabler UAC (User Account Control) så vil det virke...

http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm