Avatar billede majbom Novice
28. august 2007 - 13:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

tegn i stedet for danske tegn

hejsa... (ja, jeg måtte ikke skrive "æøå" og "æ, ø og å" i titlen, så desværre ikke helt så beskrivende overskrift :( )

har fået et problem, i word skriver den tegn i stedet for æ,ø og å, sproget er sat til dansk og jeg kan skrive æ,ø og å i f.eks. notepad...

nogle der kender en løsning?
Avatar billede jespertr Nybegynder
28. august 2007 - 13:34 #1
Det er ikke fordi du mangler og tilføje dansk tastatur tjeneste?
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 13:37 #2
står DA på din proceslinie (i højre side, til venstre for dine ikoner for kørende programmer) det er det sprogvalg, der bestemmer dit tastatur!
Avatar billede majbom Novice
28. august 2007 - 13:40 #3
hmm, så skulle den være forsvundet helt af sig selv jo...
virker som sagt i notepad

du mener i: kontrolpanel -> internationale og sproglige indstillinger -> sprog -> detaljer - ikke?
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 13:47 #4
Jo det er den samme funktion, bruger du xp?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. august 2007 - 13:48 #5
Bemærk lige at det tastatur der er valgt på værktøjslinjen Sprog *ikke* gælder i hele systemet - kun det program det er valgt i - så hvis du har fået ramt Alt+Shift, kan du sagtens være kommet til at ændre tastatursprog i Word...

...men ellers kunne det jo være en ide om du fortalte os HVILKE tegn du i stedet får.
Avatar billede majbom Novice
28. august 2007 - 14:23 #6
nå, ved ikke hvad der gik galt, men en genstart hjalpl åbenbart...

smid et svar, så kan i dele de 30 :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. august 2007 - 14:53 #7
Jeg har det samme problem en gang imellem, oftest i Excel, men også i IE (på eksperten.dk). En genstart retter altid op på det, så hvad fejlen er, må guderne (og måske nogle eksperten brugere) vide.
Avatar billede jespertr Nybegynder
28. august 2007 - 15:57 #8
hehe, hey morten. Restart allways the best solution.

lære man da i SKP.
Avatar billede majbom Novice
28. august 2007 - 16:11 #9
-> RAUN! - ja det er rigtigt ;)
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 16:31 #10
mærkeligt at der ikke er mere der skal til.
Avatar billede majbom Novice
28. august 2007 - 16:54 #11
ja... men det er jo windows ;)
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 19:01 #12
;) it sucks
Avatar billede morhan Novice
28. august 2007 - 19:09 #13
ja, det kan jo godt være svært at finde rundt i alle de features der er indbygget i Windows :)