Avatar billede aeskeline Nybegynder
28. august 2007 - 10:46 Der er 6 kommentarer

Konvertere sprog til dansk

Hejsa
Min far har netop købt en Acer med Windows Vista. Jeg har selv XP. Nu har han problemer med at få Vista til at bruge dansk som hovedsprog. Kan ikke guide ham da jeg sidder 250 Km væk med en XP og ingen erfaring har med Vista.
Kan nogen give mig en quick guide til hvordan jeg per telefon kan hjælpe ham med at konvertere sproget til dansk?
Tak
Alex
Avatar billede nhe Nybegynder
28. august 2007 - 10:53 #1
Kontrolpanel > Klokkeslæt, Sprog og region > Internatiole og sproglige indstillinger: På fanen Administrative indstillinger klik "Skift systemets landestandard". Vælg DK.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2007 - 19:54 #2
Kan kun gøres hvis det er Vista Ultimate - husk det nhe :)

Hvis han har en MUI licens skal han finde sprog cd og installere dansk fra den.
Er der ikke en cd med sprogpakker, er eneste mulighed at reinstallere og huske at vælge dansk ved 1. opstart.
Avatar billede nhe Nybegynder
28. august 2007 - 20:26 #3
Fungerer da også i Vista Business mener jeg.. men ok - skal lige teste :-)..
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2007 - 20:34 #4
Hvorfor er det ikke dansk hvis computeren er købt i DK
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2007 - 21:27 #5
MUI versioner af Vista (og XP) er engelske som standard.
Avatar billede delle1982 Nybegynder
22. december 2007 - 12:13 #6
Jeg har samme problem, og har prøvet at ændre sproget, men det hjalp intet, jeg har vista premium.