Avatar billede foreignhelp Nybegynder
28. august 2007 - 08:14 Der er 9 kommentarer

video editeringsprogram søges

Jeg har brug for at kunne klippe sekvenser ud af downloadede tvprogrammer (ala tv-shows, koncerter, osv) til arkivering og brug i undervisning.

Jeg leder efter et godt OG brugervenligt video-editerings-program, der kan æde avifiler i mange formater (f.eks. mpeg4), så jeg nemt kan fritklippe mindre bider.

På forhånd tak
J.
Avatar billede nemlig Professor
28. august 2007 - 08:51 #1
Jeg kan anbefalde 2 populære programmer for video-amatøren:

Pinnacles Studie 11: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387377
Adobe Premiere Elements 3,0: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=275842

Begge programmer har masser af funktioner og er samtidige meget brugervenlige
Avatar billede nemlig Professor
28. august 2007 - 08:54 #2
Det er som regel ikke programmerne, der afgør, hvilke avi-filer, der kan håndteres, men i stedet PC'erens installerede Codex's.
Windows XP har også indbygget et videoredigeringsprogram, der hedder Moviemaker.
Dette program kan også de mest grundliggende ting, herunder vælger scener (fritklippe) og æde de forskellige Codex der er installeret på din PC'er.
Avatar billede nemlig Professor
28. august 2007 - 08:57 #3
Og hvis du har et videoklip, som ikke forståes af dit videoredigeringsprogram, er det fordi du mangler det Codex, som er anvendt, da klippet blev gemt.
Så findes der masser af Codex på nettet til fri download.
Men hvis det er videoklip, som du kan se på din PC'er, så har du jo det pågældende Codex installeret, hvorfor dit videoredigeringsprogram også kan håndtere det.
28. august 2007 - 09:04 #4
Sakset fra en anden tråd:
http://www.hollmen.dk/content/view/36/30/
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
29. august 2007 - 08:08 #5
tak for begges hjælp. Jeg ville gerne give jer point, men kan ikke da det kun er 'kommentarer' i har lavet. Send mig et svar, hvis I ønsker point!
Avatar billede nemlig Professor
29. august 2007 - 08:30 #6
Så får du et svar herfra. Held og lykke med projektet.
29. august 2007 - 14:26 #7
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede nemlig Professor
08. september 2007 - 09:10 #8
Er det ikke tid til at afslutte?? :-)
Avatar billede nemlig Professor
06. oktober 2007 - 09:20 #9
halloooooo. Hvorfor afsluttes den ikke.