Avatar billede boxer Nybegynder
27. august 2007 - 21:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vender jeg et PDF dokument som vender på hovedet?

Hej

JEg har et PDf dokument som jeg skal have vendt rigtigt:
http://www.stokerpiller.dk/bpr/Nitro-x.pdf

Jeg har Foxit Editor, men kan simpelthen ikke finde ud af at få den vendt.

Er der nogen der har en opskrift?

Mvh
Boxer
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2007 - 21:35 #1
Adobe Reader? Er det bare så du kan læse det eller for altid?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
27. august 2007 - 21:37 #2
bruger adobe acrobat - den kan gøre det, kender ikke lige foxit. men smid en mail adr. så sender jeg det til dig.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
27. august 2007 - 21:40 #3
roteret selvfølgelig ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
27. august 2007 - 23:49 #4
Først vil jeg lige benytte mig af muligheden før at gøre lidt reklame for Foxit :o)

Med Adobe Reader oplever man med mellemrum, at programmet udfører en fejl og derfor ikke kan lukkes. Der kan også være andre fejl.

Disse fejl har jeg endnu ikke set noget til med Foxit Reader. Den er hurtig og stabil og gratis.
Deres Editor jeg jeg ikke rigtigt brugt endnu.

Foxit reader kan jeg kun anbefale på det højeste:
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Min mailadr
Avatar billede boxer Nybegynder
27. august 2007 - 23:51 #5
er:
boxerfynhaderspamogtyndmave@gmail.com

Denne del fjernes:
haderspamogtyndmave :o)
Avatar billede enya Nybegynder
28. august 2007 - 00:02 #6
Er der dansk "sprog-pakke" til programmet..? Synes ikke jeg kan finde noget om det.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. august 2007 - 00:21 #7
Du kan skifte til dansk sprog efter installering.
Avatar billede enya Nybegynder
28. august 2007 - 00:26 #8
Tak for info.! Vist værd at overveje at skifte så. Sidste spm.: ER det freeware..?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
28. august 2007 - 00:34 #9
så er den sendt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. august 2007 - 00:53 #10
Angående "Med Adobe Reader oplever man med mellemrum, at programmet udfører en fejl og derfor ikke kan lukkes. Der kan også være andre fejl."

Jeg har aldrig oplevet en eneste fejl i Adobe Acrobat Reader.

Men jeg vil da alligevel prøve Foxit Editor.

Du kunne evt printe siden ud, og derefter scanne den rigtigt ind igen.. :-)

Alternativt kan du måske konvertere dokumentet til et billede i højt kvalitet, som du nemt kan rotere 180 grader, med et hvilken som helst tegneprogram (bare ikke Paint)..

Med en PDF-printer software, kan du "printe" billede til en PDF fil.

Der f.eks. f.eks. PDF995 som kan printe til PDF.. der findes også mange andre programmer der kan det..
Avatar billede boxer Nybegynder
28. august 2007 - 01:37 #11
Jeg synes det er noget af en voldsom løsning du kommer med der thesurfer:o)

roadrunner38 har mailet mig et perfekt pdf dokument som man kan tillade sig at vise frem. Løsningen er her:
http://www.stokerpiller.dk/bpr/doc/Nitro-x.pdf

Tak for hjælpen

Roadrunner, smid et svar.

P.S.
Måske jeg kunne friste med en gratis office pakke der faktisk kan det samme som MS Office?
http://da.openoffice.org/

De programmer der er i pakken, kan gemme dokumenterne i PDF format.
Det kører også ganske fint :o)
Avatar billede enya Nybegynder
28. august 2007 - 01:43 #12
Får du nogle "frynsegoder" ud af, hvis man skifter til det..? ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. august 2007 - 01:51 #13
Ikke med mindre du bliver så glad for det, at du ønsker at donere et beløb til mig :o)
Avatar billede enya Nybegynder
28. august 2007 - 02:01 #14
Tja.. går donationen til et velgørende formål..? Så måske.. ;-)
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
28. august 2007 - 02:03 #15
Glad for at det virkede for dig, bare snup dine point selv. Betaler ikke selv for acrobat, men foxit ser jo fint ud så jeg lærte også noget.

bare sig til hvis der er mere der skal vendes ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2007 - 07:36 #16
Her er en løsning så du selv kan rotere dine PDF-filer:
Download og installer CutePDF Writer (Gratis, og uden reklamer) http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Når den er installeret, virker den som en "ekstra" printer.

Åbn herefter din PDF-fil i Foxit Reader -> Fil -> Udskriv -> Vælg CutePDF Writer under "Printer" -> Roter side Clockwise -> Roter side Clockwise -> OK -> Navngiv dit dokument, og du har et roteret PDF-fil.
(Husk at rotere 2 gange)

Med CutePDF Writer kan du på samme måde fremstille PDF-filer af andre dokumenter, f.eks. Word, Excel o.s.v.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. august 2007 - 10:18 #17
Tak for hjælpen alle :o)

Vejmands løsning fungerer perfekt.
Nu kan jeg selv vende PDF i fremtiden, men tror ikke det bliver nødvendigt så ofte.
For det er sq da dumt at sende PDF dokumenter ud der vender omvendt :o)

Vejmand -> Da roadrunner38 ikke ønsker pointene, vil jeg lade dem gå videre til dig da din løsning er brugbar.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2007 - 12:43 #18
Velbekomme, godt du kunne bruge det.  :-)
Avatar billede JNC Seniormester
01. september 2016 - 13:35 #19
Hej

Jeg har selv sidet med samme udfordring
Jeg endte med at dreje visningen og tag en NY print til pdf, så var det løst :)