Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. august 2007 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PSU kører selv når pc'en er slukket?

Hej.

Jeg har et lidt irreterende problem med min corsair 620w PSU.
For når jeg slukker pc'en normalt, er der stadig lys i min mus + tastatur. Altså der sidder nogle dioder i min mus (razer krait) som ikke slukkes når resten af pc'en slukkes, og de fire dioder på keyboardet er også tændte. Faktisk er alt jeg sætter til USB porten stadig tændt når jeg slukker, men hvorfor?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. august 2007 - 22:19 #1
Der er stadig spænding på usb-porten fordi nogle usb-enheder skal kunne starte PC'en.

Dette er der så vidt jeg ved på alle pc'ere og løsningen: Afbryd på din stikkontakt :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. august 2007 - 22:29 #2
Eller du kan måske slå Wake-on-usb fra i BIOS. Så vil spændingen også forsvinde.

Alternativt kan du installere en elspareskinne. Denne skal så selvfølgelig sættes til en ps/2 port (vha omformer) i stedet for usb :)
Avatar billede klarnskou Nybegynder
26. august 2007 - 22:51 #3
Løsningen findes i din Bios opsætning, der bør du have mulighed for at ændre på USB-controller, da ikke alle Bios er ens, kan jeg ikke give dig den korrekte betegnelse på fremgangsmåden, som det er i dit BIOS.

Det er vigtigt, at du, som thesheriff skriver, "disabler" de forskellige Wake on funktioner, men strøm tilførelsen stammer fra din USB-Controller.

*"Når du ændre på noget i Bios, er det en god hovedregel kun at ændre på en instilling af gangen og derefter genstarte dit system for at se om alt fungere."*
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. august 2007 - 10:03 #4
Er i sikrre på at jeg kan slå det der USB fra i min BIOS?
jeg kan nemlig ik rigtig finde noget.

I må meget gerne se om i kan finde den funktion der skal slås fra her:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=643&p=3
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 10:25 #5
Det er heller ikke sikkert du kan.

Jeg kan fx ikke på min.
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 13:44 #6
I det link du har sendt, kan du så finde det billede, der er længst til højre? Står dine indstillinger præcis som de gør på det billede, især der hvor der 4 punkter med USB?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. august 2007 - 17:21 #7
ja, jeg har samme bundkort som jeg har linket til, og de fire USB punkter dér står også sådan i min BIOS (standard).
Avatar billede egr_sli Nybegynder
09. november 2007 - 18:22 #8
lukker
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. november 2007 - 15:26 #9
Kunne du ikke bruge nogle af løsningsforslagne?