Avatar billede vest Nybegynder
26. august 2007 - 21:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Test af webserver uden domæne navn. Kan man det?

Jeg går og drømmer om at lave en webserver. Men inden jeg køber et domæne navn ville jeg godt se om jeg kan finde ud af det med webserver. Mit spørgsmål er, når jeg har en fast ip, er det så ikke nok til at teste om det virker, ved at taste ip'en i browseren, i stedet domæne navnet(som jeg ikke har endnu)?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. august 2007 - 21:48 #1
Jo Det er det.
Typisk indtaster man
http://192.168.1.1/minmappe/minside.aspv.
Avatar billede vest Nybegynder
26. august 2007 - 21:56 #2
Kan man også se sin side, ude fra den store vide verden, så man er sikker på at der er 100% hul igennem?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2007 - 21:57 #3
Du kan ikke teste virtual hosts uden at bruge navn.

Men du kan jo altid ligge navnene ind i den lokale hosts fil på den maskine
hvor du tester fra !!
Avatar billede vest Nybegynder
26. august 2007 - 22:05 #4
For at få det skåret ud i pap. Vil det så sige at jeg ikke på nogen måde kan teste om jeg kan få hul igennem til min webser uden et domæne navn?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2007 - 22:10 #5
Du sørger bare for at der er hul til din server igennem port 80 (f.eks. åbne porten i din router)

Så kan hele verden tilslutte til din server vha. din ipadresse.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2007 - 22:11 #6
F.eks. kan du gå ind på eksperten via http://217.116.236.225/

Du kan se din adresse på http://myip.dk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. august 2007 - 22:13 #7
du kan også med virtuelle host navne.
Det kræver bare at windows brugere har redigeret deres host fil.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2007 - 22:24 #8
Ja, eller en service som f.eks. http://dyndns.dk
Avatar billede vest Nybegynder
28. august 2007 - 16:32 #9
Jeg takker for hjælpen :-)
Smider i lige et svar!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. august 2007 - 16:54 #10
svar:)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2007 - 17:00 #11
.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:12 #12
så mangler du bare at acceptere
Avatar billede vest Nybegynder
24. september 2007 - 22:21 #13
hva f..... Det må i sgu undskylde, jeg havde helt glemt det fordi jeg vendtede på at "formatc" skulle komme med et svar også.