Avatar billede lasse4160 Nybegynder
26. august 2007 - 14:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ingen forbindelse til internet med ny router

Hej alle. Håber i kan afhjælpe mig med det her problem.

Har lige købt en D-link 584Thttp://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388637 da min zyxel router fra cybercity af, ikke rigtig gider i nogle spil.
Men Problemet ligger i at d-link ikke kan give support med opsætning af den, da det ikke er en router de rigtig markedesfører herhjemme. Cybercity har givet mig de værdier (VPI+VSI) jeg skal bruge. Og de siger at det er de eneste værdier jeg skal bruge for at få forbindelse til nettet. Men når jeg indtaster de værdier inde i selve routeren (samt brugernavn og password), ja så kan jeg stadig ikke få forbindelse til nettet. Så det må jo være noget andet opsætninmg i selve routeren der skal rodes ved. Men da jeg ingen haj er til sådan noget, kan jeg ikke komme videre.
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
27. august 2007 - 22:00 #1
svar tilbage.
Avatar billede skovinfo Nybegynder
29. august 2007 - 18:32 #2
Du skal bruge følgende VPI og VCI værdier:

VPI: 0
VCI: 35

Eller disse hvis du er på en BSA linie (profil 2):

VPI: 0
VCI: 101

Du skal også huske at slå NAT(Network Address Translation) til.

Encapsulation skal være VC based.

En del af routerne kan ikke selv finde ud af at modtage DNS information via PPPoA så her skal man selv indtaste serverne, der er: 212.242.40.3 og 212.242.40.51
Så skulle det virke.

(p.s. nogen gange efter ovenstående opsætning, skal du have tålmodighed og vente måske 1-2 timer inden at routeren er klar).