Avatar billede kenw Nybegynder
26. august 2007 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort video i Powerpoint?!

Jeg har Powerpoint 2007 og nogle ældre dias lavet i PowerPoint 2002 tror jeg... Der er både videoklip og billeder på dias'ene. Men hver gang jeg klikker på et videoklip for at sætte det igang kommer der blot en sort boks selvom lyden fra videoen spiller fint?! Det samme er gældende hvis jeg opretter et nyt diasshow og indsætter et af de gamle videoklip?!
Hvordan kan det være at videoerne virker i det gamle Powerpoint men ikke det nye?

//kenw
Avatar billede jkrons Professor
26. august 2007 - 12:21 #1
PowerPoint 2007 har problemer med forskellige video formater. Fx kan den ikke afspille DivX kodede AVI filer, merns andre AVKI kodninger afspiller fint. PP2007 er tilsyneladende optimeret tik WMV video, så måske skal du konvertere dine videoer til dette format. Der findes forskellig freewatre, der kan konvertere.

Prøv også at læse denne artikel: http://www.playsforcertain.com/tutorial.htm#Multimedia_in_Microsoft_PowerPoint
Avatar billede kenw Nybegynder
27. august 2007 - 23:40 #2
Okay, jeg tjekker det ud, tak for hjælpen i første omgang...
Avatar billede kenw Nybegynder
27. august 2007 - 23:56 #3
Jeg har Windows Vista Business på min computer... Hvor finder jeg MCI Player i Vista, synes ikke den ligger nogen steder?

De videofilm som ikke vil spille i Powerpoint afspilles fint i Windows Media Player 11...?

P.S. Det skal lige siges at jeg havde samme problem da jeg kørte Windows XP...
Avatar billede kenw Nybegynder
12. september 2007 - 16:50 #4
Løsningen er åbenbart at have begge Powerpoint installeret... Har i hvert fald kørt Office XP - Powerpoint ind igen og der virker præsentationerne fint!

/kenw
Avatar billede jkrons Professor
12. september 2007 - 17:13 #5
Du har helt ret. Problemet ligger i PP 2007, ikke i de tidligere versioner. Der var så til gengæld andre problemer med video :-)