Avatar billede jakka Nybegynder
25. august 2007 - 23:04 Der er 10 kommentarer

CSS driller i IE6

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor dette site skaber sig sådan i IE6? :
http://shire.dk/mygolfround/

Det virker som om IE smider en eller anden padding på toppen af mit content-vindue, som skaber dets runde hjørner. Jeg gør det i hvertfald ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 23:07 #1
<ole>

Ja, der er noget galt med dit script

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 23:10 #2
Glem den sidste kommentar. Jeg kan ikke se din side ordentligt. Jeg sidder godtnok bag en ret hidsig firewall, men så slem plejer den heller ikke at være. Det virker, somom der er noget galt med den måde, dine dokumenter bliver served på
Avatar billede jakka Nybegynder
25. august 2007 - 23:20 #3
ehm... vi kan da godt blive enige om at det ser rigtigt ud i Firefox ikke?
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 23:21 #4
Nej, for der kan jeg heller ikke se den
Avatar billede jakka Nybegynder
25. august 2007 - 23:28 #5
ok... det *må* simpelthen være et lokalt problem hos dig. Den kan ses af alle computere her.
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2007 - 00:08 #6
Jeg har ikke de problemer med andre sider
Avatar billede jakka Nybegynder
26. august 2007 - 01:45 #7
Ok... så er jeg kommet lidt videre.
Først og fremmest skiftede jeg DTD til XHTML 1.0 Transitional. Det hjalp generelt lidt på det overordnede udtryk (jeg skal bare lige have renset koden op). Derefter tog jeg den drilske DIV og gjorde dens position absolut i stedet for relativ. Herefter kunne jeg positionere den igen, og alt ser rigtigt ud:
http://shire.dk/mygolfround/index2.htm

...men - kan det virkelig passe at der skal det til? Der skal nemlig smides nogle tabs ind nøjagtig det sted, og jeg kan levende forestille mig at en DIV der er absolut kan komme til at drille.
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2007 - 02:03 #8
Jeg tjekkede ikke din DTD før, men at skifte til XHTML 1.0 Transitional giver absolut ingen mening. Der er ingen forskel i virkemåden fra HTML 4.01 Strict - og XHTML 1.0 Transitional bliver aldrig parsed som XHTML, men som HTML  :)

Prøv med denne her:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Avatar billede jakka Nybegynder
26. august 2007 - 02:37 #9
Det giver åbenbart lidt mening alligevel. Det gør nemlig en forskel i Firefox. Den øverste menu flipper ud med DTD HTML 4.01:
http://shire.dk/mygolfround/index3.htm
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2007 - 14:40 #10
Jeg kan som sagt ikke se din side, men jeg er _helt_ sikker på, det ikke er det, der skaber fejlen ... måske det, der udløser den - men jeg tror ikke på, det er det, der fejlen ligger  ;o)