Avatar billede rjpa Nybegynder
25. august 2007 - 22:58 Der er 22 kommentarer

Gigahost, problemer?

Er det bare mig der oplever problemer med Kontrol Panelet på Gigahost.dk? Ikke rigtig noget information om hvad der foregår.

Nogen der kan anbefale en anden solid udbyder med masser af plads og muligheder, til rimelige penge?

- Rasmus
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. august 2007 - 23:05 #1
Syntes ikke at jeg oplever problemer, men måske bruger jeg det for lidt.. Men de er ikke så gode til at give informationer, men igen til den pris kan man jo heller ikke forvente ret meget.

www.servage.net - De har en god pris og masser af plads, kender dem ikke selv, men har læst at mange der har haft problemer har fået rettet det hurtig af dem "hver gang".

www.uk2.net/web_hosting/ - Bruger selv disse til server, der er de i hvert fald gode med mulighed for 5 min. support m.v.

Skal vi komme med bedre bud, skal du nok sige lidt mere om hvad masser af plads og muligheder er samt hvad du mener er en rimelig  pris.
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 23:13 #2
<ole>

Jeg har plads hos http://www.servage.net/ - og det har mange bekendte også. Jeg har aldrig hørt om de problemer, bacardil omtaler. Tværtimod er de ekstremt hurtige og venlige ... fantastisk god support!

/mvh
</bole>
Avatar billede rjpa Nybegynder
25. august 2007 - 23:28 #3
Ja, jeg tror umiddelbart på servage.net. Men er det ikke noget med at de ikke kører med backup?

- Rasmus

PS: Rimelig pris: ca. kr. 40,- pr. måned
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. august 2007 - 23:40 #4
Backup af 360 GB pr. kunde for 40 kroner - Tror ikke at det er et regnstykke der ville kunne gå op.
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 23:48 #5
Hehe ... nej, backup må du selv sørge for. Jeg kører et program, jeg selv har skrevet en gang hveranden dag, der backer alle ændringer i DB og filsystem. Det er nok for det, jeg har liggende der  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2007 - 23:49 #6
40 kr + tysk moms - nærmere en halvtredser. Prisen er li'som uden moms.

Hvad er det du ikka kan i kontrolpanelet på gigahost?
Avatar billede rjpa Nybegynder
25. august 2007 - 23:50 #7
Lave domæner, e-mail adresser og alt muligt andet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2007 - 23:54 #8
Jeg kan umiddelbart sagtens lave en emailadresse, og slette den igen. Hvad sker der hos dig?
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. august 2007 - 23:55 #9
Det er nok ikke den 10er der giver bedre økonomi omkring backup af 360 GB :D

Jeg har lige testet og de to omtalte ting fungere fint hos gigahost hos mig
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2007 - 00:04 #10
Ja, bevares ... plus moms, hvis dét er et issue  :)
Avatar billede rjpa Nybegynder
26. august 2007 - 00:08 #11
Hmm, ja det virker fint med at oprette mails, men hvad med subdomæner, databaser, få din login information osv? Det virker ikke :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. august 2007 - 00:12 #12
Subdomæner, nej, det ser ikke ud til at virke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. august 2007 - 00:13 #13
Loginoplysninger heller ikke. Ved du hvad - du må få fornøjelse af at skrive til deres support ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. august 2007 - 00:13 #14
Databaser ligeledes nede..

Men skal du bruge dine login informationer, hvis du er logget ind? :D

Men har du kontaktet deres support? Ellers er der som sagt ovenstående muligheder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. august 2007 - 00:14 #15
sundomæner virker faktisk her
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2007 - 00:18 #16
- alligevel meget rart, man betaler tysk moms!  ;D
Avatar billede rjpa Nybegynder
26. august 2007 - 00:19 #17
Jepps, deres support er kontaktet. Bare nul svar :(
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. august 2007 - 00:20 #18
Hvornår skrev du? Jeg har oplevet at skulle sende den af sted et par gange med 2-3 dages mellemrum
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. august 2007 - 00:20 #19
Jeg mener jeg er på deres web1 - oprettelse af underdomæner giver ikke noget svar om at de er der, og der sker heller ikke noget i filsystemet. Jo, en eller maskiner er nok taget på tur i Nyhavn.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. august 2007 - 00:27 #20
Du kan også skrive i deres blog - så er der flere kunder, der kan sidde og have ondt af hinanden. Det er så hyggeligt.

Jo - selvfølgelig bør det virke, men ordet discount og "to good to be true" er vel efterhånden kendte af alle. Gigahost.dk tilbyder meget (dog ikke PHP5) for få penge. Jeg forventer heller ikke det samme af en "Ren Pilsner" fra Harboe til 1.95 i Netto i Hørning, som af en ... øh ... ja, altså noget andet ;)
Avatar billede it-dk Nybegynder
26. august 2007 - 12:41 #21
Kan anbefale www.intergate.dk. Bruger dem selv.
Avatar billede feliz Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:58 #22
Jeg har selv GigaHost og jeg synes det kører perfekt. De opdaterede deres MySQL forleden. Dette gjorde at siden var nede i 5 min. Jeg har mit webhotel på web4 og har ikke oplevet problemer med oprettelse af nogle ting eller navigation i kontrolpanelet. Jeg har aldrig ventet mere end ½ time på svar fra deres support. Synes det lyder lidt mærkeligt at i er flere med dårlige erfaringer.