Avatar billede lautorp78 Nybegynder
25. august 2007 - 21:43 Der er 7 kommentarer

Vista - logon problemer i C5 Ver. 4.0

I forbindelse med logon i C5 ver. 4.0 kan jeg ikke logge ind med oprettet brugernavne i C5, selvom jeg har sat min konto op til
Supervisor/administrator.

Jeg kører Small Business Server 2003, og hvis jeg logger ind på serveren med mine kontooplysninger, ryger jeg lige på, som jeg skal.
Når jeg gør dette på klient computeren med Vista Home Premieum installeret, bliver jeg logget ind som supervisor!

Brugergruppen er oprettet på min klient computer.

Kan i hjælpe mig med det?
Avatar billede mariaf Juniormester
25. august 2007 - 21:56 #1
Prøv i en commandoprompt at skrive SET. Så får du det aktuelle domain og brugernavn. Det bør kunne hjælpe dig videre.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
25. august 2007 - 22:30 #2
Du har i hvertfald et problem med at din windows version ikke er bygget til at arbejde sammen med Active Directory. Du skal ha Vista Business eller ultimate hvis du skal kunne drage fuld nytte af din server.
Avatar billede mariaf Juniormester
26. august 2007 - 19:15 #3
Undskyld, jeg havde ikke fanget at det var en home-edition. Du kan ikke bruge den til C5.
Avatar billede lautorp78 Nybegynder
26. august 2007 - 20:59 #4
Du skriver at jeg ikke kan bruge den til C5, hvordan kan det være at den ikke kan bruges til det??
Avatar billede mariaf Juniormester
26. august 2007 - 21:15 #5
Fordi den ikke arbejder sammen med Active directory, hvilket betyder at dit login ikke registreres på en sådan måde at du kan bruge/få adgang til C5. Det betyder i praksis at så længe du logger på Vista som administrator, så kan du komme ind i C5 som supervisor, men ellers ikke.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
26. august 2007 - 22:59 #6
Du kan med fordel bruge Windows Anytime Upgrade. Windows vista ultimate kan løse opgaven.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
14. september 2007 - 07:43 #7
Har du fået løst dit problem ?