Avatar billede grise_bassen Nybegynder
24. august 2007 - 18:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

byg pc selv? hvordan?

findes der nogle artikler på nette som beskriver hvordan man
samler sin egen computer?
evt nogle gode råd?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2007 - 18:25 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2007 - 18:31 #2
Det er faktisk ikke så svært. jeg vil råde dig til følgende.

Beslut dig for hvad den må koste max, og fasthold denne beslutning.
Beslut dig for om det skal være en almindelig PC eller et ultra fartmonster spille pc. Dette vil selvfølgelig have indflydelse på prisen.

lav et regneark hvor du laver et par alternativer så du kan se hvad de forskellige bud koster. Du skal finde prise på. Kabinet, motherboard, CPU, RAM, Grafikkort (hvis spille pc), Strømforsyning, køler, harddisk og så kan du medtage CD-Rom drev, tastatur, skærm, diskettedrev og andre ting hvis du ønsker.

Nu skal du så vælge om det skal være en intel eller en AMD og så skal du vælge hvor hurtig CPU og RAM skal være og hvor meget du vil betale.

Priser kan du finde på www.edbpriser.dk og alle stumperne kan bestilles online. Jeg handler selv mest med www.shg.dk
Avatar billede knix Nybegynder
24. august 2007 - 18:42 #3
Det sværeste er at finde ting der passer sammen, selv reinkarneret computer geeks laver nogle sjove sammensætninger til tider ;) - Hvis det er første gang du skal samle den helt selv og aldrig har prøvet det før, ville jeg overveje at spørge en kammerat eller noget som har forstand på det om at hjælpe. Fair nok at "Learning by doing", men for surt at brænde et eller andet af, pga. man ikke vidste bedre :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2007 - 18:51 #4
<ole>

- men det sværeste bliver nok at finde en computer geek, som er reinkarneret  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. august 2007 - 18:53 #5
-> olebole: Buddah's veje er uransaglige, så man ved aldrig :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2007 - 19:19 #6
Jeg har efterhånden selv samlet oe/eller opgraderet en del maskiner og jeg synes ikke det er så svært hvis man ved hvad man vil og holder sig fra det nyeste af det nye, og så kan man jo altid spørge her på eksperten om de ting man har sat sammen også passer fornuftigt.

Med forsigtighed når delene skal sættes sammen og omhyggelig læsning af medfølgende manualer så går det for det meste
Avatar billede Beach Mester
24. august 2007 - 21:19 #7
En rimelig OK guide her--->
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.php

//Beach
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
24. august 2007 - 21:48 #8
skulle helst være en spille maskine!
hvilken cpu og bundkort vil i anbefale til det?
Avatar billede Beach Mester
25. august 2007 - 00:41 #9
Kan kun anbefale dig at følge bufferzone´s råd om i første omgang at finde ud af hvad du max vil bruge på "dyret"
Kast derefter de stumper du allerede ved du skal bruge ind i et regneark og se hvor mange kroner der derefter er tilbage.
---
Det du spør om nu, kan sammenlignes lidt med et spørgsmål ala dette:
Jeg skal købe en bil og den skal kunne køre hurtigt, hvad vil du anbefale?
---
Se til sådan et spørgsmål kunne det rette svar både være en ældre brugt Ferrari 550 Barchettatil 1.120.000,- med ca. 300km/t på toppen eller... en sprit ny Suzuki Swift 1.6 Sport til 210.000,- Den render ca. 175 på en god dag:-)

Så du må selv forsøge at gøre lidt benarbejde inden der er nogle der kan komme med et bare nogenlunde fornuftigt bud på en gamer-pc.

//Beach
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
25. august 2007 - 06:25 #10
tak for hjælpen