Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
24. august 2007 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD- skal skrue højt op?

Hej, kan nogen forklare mig hvorfor jeg både hjemme på min bærbare pc og ved mine forældres fjernsyn skal skrue op til næsten maksimal lyd-styrke for at høre noget?
Jeg kan leve med det på den bærbare ( bruger win-dvd ) og jeg har ikke den store baggrundstøj på højtalerne. - Har her sat et anlæg til.
Men for forældrene er der meget baggrundstøj, og jeg har prøvet at sætte ekstra lydkabler til mellem dvd-afspilleren og fjernsynet ( begge sony ). Resultatet er det samme uanset om kablerne er det, eller der kun er scart-stik.
Det er ikke kun en enkelt film, men alle hvor lyden er den samme.

Kan nogen hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. august 2007 - 15:15 #1
På nogle dvd-afspillere kan man indstille lydstyrken.

Måske der er skruet ned dér?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. august 2007 - 15:22 #2
Det kan også være, at dvd-afspilleren er sat til 5.1 output.

Sæt den til stereo i stedet
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
28. august 2007 - 15:03 #3
Den er sat til såvel stereo som sin maksimale lydstyrke ( 20 Db )
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 15:19 #4
Hvis alt er sat op korrekt og du, som du skriver, har prøvet med forskellige kabler, må dvd-afspilleren eller tv'et være defekt.

Lån en anden dvd-afspiller og kontroller med den og sæt sony-afspilleren til et andet tv.

Så ved du hvor problemet præcist er.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
02. september 2007 - 15:51 #5
Tak for hjælpen.
Der var en anden stereo-udgang som jeg fik sat et andet kabel til. Det hjalp en del, selvom jeg stadig ikke synes det er perfekt. Det er dog væsentligt bedre end før. Smid et svar og du får points...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. september 2007 - 16:19 #6
Værsgo :)