Avatar billede skovs Nybegynder
24. august 2007 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

To debug or not to debug

Det er spørgsmålet.

Når jeg vil debugge en applikation, så starter jeg op i debug-mode i vb2005. Resultatet er, at hvis det er en ny applikation, så starter programmet også op første gang. Men anden gang forsætter den blot med den gamle koder. Eksempel.....

Fx. hvis jeg i Form1_load har en msgbox "HEJ", så starter programmet op og viser "HEJ". Det er fint nok, men anden gang jeg gør det, efter at have ændret i koden fx. ændret msgbox "HEJ" til "Farvel", så bliver den ved med at vise beskeden "HEJ".

Jeg har forsøgt at reinstallere VB2005, kompilerer programmet , jeg har forsøgt at gemme filerne forskellige steder og i nye udgaver uden held.

Er der nogen der har et bud på hvorfor debug er kørt fast eller om man vil.... køre i løkke?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede mikael_knipschildt Nybegynder
24. august 2007 - 16:24 #1
Hej ja, det er ikke normalt

1. Prøv at kontrollere dine 'debug' indstillinger under Tools->options.
2. 'Man' siger jo at man helst skal indstallere VS2005 unde C-roden. Er den det ?
3. Har du testet at 'realease' istedet. virker det?
4. Har du kontrolleret dine stier i indstillinger -ser alt rigtigt ud ?

Det er de umiddelbare ting som jeg ville kontrollere.. Good luck

*******Knipschildt...
Avatar billede lord_mike Nybegynder
16. november 2007 - 00:37 #2
Tjek sidst ændret datoen på de filer du arbejder med... Hvis de forbliver den samme efter du har trykket debug endnu en gang, så er det forkerte filer...
Avatar billede skovs Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:01 #3
Intet hjalp og en reinstallation var eneste udvej. Mærkligt.