Avatar billede cardinale Nybegynder
24. august 2007 - 00:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HID tastatur installations problemer

Har fået et Logitech tastatur med USB ledning.

Bruger Windows Vista 32 bit ulti

Når jeg sætter det til kommer Windows med meddelelsen:
Found new hardware. Windows needs to install driver software for your HID compliant keyboard.

Der er så 3 muligheder og indtil  nu virker tastaturet fint.

1: Locate and install driver software - når jeg vælger denne tilslutter den til windows update uden at finde en driver, og efterfølgende virker mit tastatur ikke.

2: Ask me again later - vælger jeg denne mulighed popper en ny found new hardware frem 4 gange mere. Som om den finder et nyt tastatur - herefter virker mit tastatur glimrende.

3: Dont show me this message again for this device - vælger jeg denne virker mit tastatur ikke mere.

Det er et standard tastatur fra Logitech uden fancy genveje og touch drejehjul.

Nogen der ved hvad der kan være galt.

Har forsøgt at fjerne og tilføje den i device manager samt update drivere. Logitech skriver at tastaturet ikke behøver driver men virker vha standard USB-drivere i windows og det skulle være vista-certificeret.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. august 2007 - 05:40 #1
præcist hvilken tastatur model er det?
Avatar billede cardinale Nybegynder
24. august 2007 - 09:17 #2
Logitech ultraX premium
Avatar billede nopsen Ekspert
24. august 2007 - 09:50 #3
prøv dette..

når du sætter tastaturet til og den beder om drivere, så vælg "gennemse computeren efter driversoftware" istedet for automatisk søgning.
i det næste vindue vælger du "lad mig vælge på en liste over enhedsdrivere på computeren".
vælg logitech under producent, og  logitech usb trådløst tastatur under model og tryk på næste.
hvis logitech ikke dukker frem på listen over producenter, så fjern fluebenet ud for "vis kompatibel hardware"
Avatar billede nopsen Ekspert
24. august 2007 - 09:54 #4
det er godt nok beskrevet ud fra min danske vista, men håber det går..
Avatar billede nopsen Ekspert
14. november 2007 - 11:25 #5
kunne du bruge det?
Avatar billede cardinale Nybegynder
14. november 2007 - 11:39 #6
Hej

Nej desværre - og undskyld for ikke at have kommenteret det.

Har formatteret og installeret XP...
Avatar billede nopsen Ekspert
14. november 2007 - 11:49 #7
helt ok :)
Avatar billede cardinale Nybegynder
10. marts 2012 - 23:04 #8
Lukket