Avatar billede pepsiis Nybegynder
23. august 2007 - 21:02 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Rep. af ridset cd

Hej

Jeg arbejder på en institution, hvor der bor 5 drenge som spiller meget PS2 og PC. Problemet er at vi hver måned smider spil ud for flere tusinde kroner, da disse bliver ridset af den daglige brug. Det ærger mig grænseløst da spillene jo ikke er helt billige at genanskaffe.
Findes der en mulighed for at lave de ridsede cder igen og er det evt. noget man selv kan gøre? (ingen svar om tandpasta osv - tak)
Avatar billede enya Nybegynder
23. august 2007 - 21:18 #1
Kender ikke en måde at reparere en CD. Men har med held brændt en kopi af den ridsede CD, som så kunne bruges. Ved ikke om det er nogen hjælp..?
Avatar billede pepsiis Nybegynder
23. august 2007 - 21:23 #2
Tjo...men jeg kan vel ikke bare lave en kopi som de kan bruge istedet for originalen?
Avatar billede enya Nybegynder
23. august 2007 - 21:33 #3
Ved ikke om PS2 bruger alm. CD'er.? Men det er, hvad jeg har gjort med både CD'er til PC og musik-CD'er..!
De er dog brændt ved den laveste hastighed, som kan vælges på brænderen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. august 2007 - 21:33 #4
Hvis du får chip i kan du godt. Man kan også få en dims så man kan åbne drevet og derved afspille backup skiver.

Muligvis kan man mod et mindre beløb også få tilsendt en ny skive, når du kan sende den originale retur.
Avatar billede enya Nybegynder
23. august 2007 - 21:45 #5
>bubbaa: Jeg går ud fra du snakker om PS2'en (det med chip osv.) og ikke CD'er til PC..?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. august 2007 - 22:10 #6
nu er jeg ked af at du ikke vil høre om tandpasta osv, for jeg ville faktisk foreslå dig at købe en cd-høvl.

den tager mange af de ridser der kommer på skiverne
kan ikke lige finde den jeg tænkte på, men er er noget tilsvarende
http://www.bp-electronic.dk/catalog/index.php?cPath=19_55

ellers er der jo også dme her: http://www.cdreparation.dk/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. august 2007 - 22:14 #7
Jeg læste engang en artikel i AOD eller pcworld DK om en CD-cleaner/polisher med roterende polering/slibning. Noget a la den her, blot til 4-500 kr., men ca. samme princip: http://www.gamebits.dk/shop/dvd-cd-disc-223p.html

De var meget imponerede, og kunne få gang i skiver med selv stærke "skruetrækker"-ridser.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. august 2007 - 22:22 #8
Måske noget a la dette: http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG006581236253520825412125352082&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2504

Der er jo råd til at forsøge. Nogen erfaringer?

I øvrigt vil jeg ikke anbefale tandpasta. Det er noget af det mest idiotiske man kan gøre. Det er lige så godt med sandpapir.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. august 2007 - 22:23 #9
hov, ja, det var selvfølgelig kun ps2 jeg snakkede om
Avatar billede enya Nybegynder
23. august 2007 - 22:38 #10
Hvad mener de kloge "hoveder" om forslaget med at brænde en ny kopi af CD'en..? Har ingen af jer prøvet det..?
Avatar billede c-holst Novice
23. august 2007 - 22:50 #11
har en ide om, at programmet cdbremse kunne bruges her. sætter i hvert fald drevets hastighed ned efter eget ønske, og burde i teorien forbedre muligheden for at kopiere/redde data på en given disk
http://www.cd-bremse.de/
Har ofte reddet cd fra børneværelset

http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-63988.html

der findes såvidt jeg husker også firmaer som monterer den nævnte chip og tester tingene

og så tror jeg også der er stor forskel på, hvor gode forskellige drev er til at læse fra slidte skiver. men jeg kender desværre ikke parametrende herfor
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. august 2007 - 22:54 #12
Der er flere steder man kan få sat chip i.
Bl.a. her: http://www.konsol-chips.dk/
og her: http://www.mm-vision.dk/

Der kan fås en del hjælp til det her:
http://konsolforum.dk
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:12 #13
Lukketid?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:01 #14
pepsiis: Lidt respons!
Avatar billede enya Nybegynder
05. oktober 2007 - 19:25 #15
Hallooo...! Respons...?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:22 #16
!!!!!
Avatar billede enya Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:27 #17
Tja... der er ikke meget respons fra pepsiis her..! :(
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:13 #18
Lad os putte et svar og se om der sker noget.
Avatar billede enya Nybegynder
11. november 2007 - 15:05 #19
Oki akyhne - så gør jeg det samme....
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. november 2007 - 18:59 #20
Der er nu nok ikke det store håb, det ser ud til at profilen er oprettet kun for at stille dette ene spørgsmål
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=pepsiis
Avatar billede enya Nybegynder
11. november 2007 - 19:02 #21
OK - Det var osse bare et "naivt" ønske om at få lukket spørgsmålet.. :)
Avatar billede enya Nybegynder
29. november 2007 - 23:16 #22
Hvad med lidt respons her...???
Avatar billede enya Nybegynder
16. december 2007 - 15:50 #23
Lukketid...???
Avatar billede enya Nybegynder
05. januar 2008 - 17:33 #24
Mon ikke det er langt over lukketid her..???
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 04:23 #25
Lukketid...???
Avatar billede akyhne Nybegynder
10. februar 2008 - 22:26 #26
Drop det. Spild af tid!
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 22:28 #27
Jeps - Det har du så evigt ret i..! Fik bare en "oprydnings-dille" i nat.. :)
Avatar billede akyhne Nybegynder
10. februar 2008 - 22:32 #28
Gør som jeg. Opsig din konto, smid alle pointene, og slet alle dine mails fra E. Det lettede sgu en del ;-)
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 22:35 #29
Er i forvejen forholdsvis ny på E. så jeg fortsætter nok..? Men man jo heldigvis frit vælge at gøre som dig.. :)
Avatar billede akyhne Nybegynder
10. februar 2008 - 22:38 #30
Jeg har ikke tænkt mig at stoppe, blot gider jeg ikke yde folk som pepsiis hjælp mere. Måske man skulle melde sig som coadmin...
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 22:40 #31
Nej - så længe man kan hjælpe lidt her og der er det OK. :) Coadmin. er det ikke "øretævernes holdeplads"...??
Avatar billede akyhne Nybegynder
10. februar 2008 - 22:47 #32
Det ved jeg ikke. Det kan jo også være lige meget, nu da der ikke er et karmasystem mere.
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 22:50 #33
Nej - det ved jeg heller ikke.. Det var bare en "strøtanke"... :)
Avatar billede pepsiis Nybegynder
10. februar 2008 - 23:09 #34
Så er der vist lukket!
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 23:14 #35
Ja tak - det er der..! Hovsa fik jeg pointene..? Jamen så takker jeg da..
Avatar billede mortenhn Nybegynder
01. april 2010 - 01:35 #36
Ved godt der er lukket men vil bare lige nævne mit lille firma der laver billige professionelle disc reparationer, både cd, dvd osv. http://www.discservice.dk