Avatar billede jonas1918 Nybegynder
23. august 2007 - 18:58 Der er 4 kommentarer

Hjælp til opsætning af trødløs netværk vha. Gigaset WLAN Repeater

Jeg har ADSL igennem TDC. Jeg har først fået tilsendt ikke trådløs router som er sat op med vores faste IP-adresse, og vi kører fint på nettet igennem denne (ved at hente IP automatisk).

Da vi nu ønsker at få trådløst internet, har vi bestilt en Gigaset WLAN repeater (fra Siemens Mobile). Med denne følger selvfølgelig en lille vejledning som jeg fulgte slavisk. Jeg fik registreret rigtigt i gennem tdc's HP, men de vil ikke hjælpe når de kan se at det trådløse netværk er tilsluttet. De siger at det er vores eget ansvar.

Jeg har lys i alle lamber (power, LAN og WLAN) ... Men når jeg søger efter trådløse netværk på min PC finder jeg ingenting (jeg går ind under netværksforbindelser og højreklikker på "trådløst netværk og vælger "vis tilgængelig trådløse net" ... har prøvet mange gange, og har sat den trådløse boks helt hen ved siden af computeren, stadig uden held.

I brugsanvisningen stod der intet om at det trådløse access point skulle sættes direkte i PC'en, men skal det det? ... for det har jeg ikke prøvet. ELlers nogle der ved hvad der kan være galt ?

Jonas
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
24. august 2007 - 07:19 #1
Du skal huske et access point mellem adsl router og wlan repeater. Det vil give dig et trådløst netværk som kan findes af din computer.
Avatar billede jonas1918 Nybegynder
24. august 2007 - 17:11 #2
Burde TDC ikke vide det ? og dermed sende sådan et med til mig?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
27. august 2007 - 10:29 #3
Hej Jonas
jeg har haft lidt travlt over weekenden. TDC har garanteret en lånemulighed på et access point det kommer dog sikkert til at koste dig en del. Hvis du leder på edbpriser, vil du kunne finde dem til en rimelig pris. Måske har du heller ikke behov for din WLAN repeater, og kan sende den retur.