Avatar billede nutten Nybegynder
23. august 2007 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indlæsning af property-fil

Hej

Jeg har lavet en webservice og deployet den til en Websphere Application Server. Jeg har så forsøgt at få denne webservice til at indlæse en property-fil ( der ligger på serverens filsystem), når jeg starter webservicen på Websphere, men det sker først når jeg kalder servicen.

Spørgsmålet går på, hvor jeg kan smide noget kode, der indlæser den ønskede fil ( webservicen er vel egentlig passiv, når den ikke kaldes eller hvad? ), hver gang servicen startes på WAS?

Værdierne i filen skal selvsagt bruges til at bestemme forskellige ting.

/Nutten
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2007 - 15:21 #1
Jeg forstaar ikke helt hvorfor de  properties skal laeses ind ved opstart - goer
det en forskel om de indlaeses ved opstart eller triggeres af foerste kald ?

Bare de er udfoert inden fast kald eksekveres er forskellen vel ens.

Hvis du vil have koert noget ved opstart kan du lave en startup servlet der
kalder noget.
Avatar billede nutten Nybegynder
23. august 2007 - 16:28 #2
Det er tiltænkt, at flere instanser skal have hver sin type, men dybest set er ens. Det er ikke utænkeligt, at flere nye typer vil komme til med tiden og derfor ville det være mere dynamisk, hvis man blot smed en property-fil og startede den nye instans.

Er selvfølgelig modtagelig for andre løsninger :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2007 - 03:17 #3
Altså - du deployer flere web services som ligner hinanden men bruger forskellig
properties fil.

Jeg har stadigvæk ikke forstået hvordan det hænger sammen med problem stillingen
om hvornår property filen loades - om det er ved deployment eller ved første kald.
Avatar billede nutten Nybegynder
24. august 2007 - 10:31 #4
Har kigget lidt på det igår og jeg tror jeg flytter logikken over i en selvstændig EJB, som webservicen blot kalder.

Webservicen skal delegere en xml-fil videre alt efter hvad typen denne har. Den bagved liggende logik skal så bestå af flere instanser, som blot har hver sin type ex. æble, pære, banan osv..
Avatar billede nutten Nybegynder
03. september 2007 - 15:01 #5
?