Avatar billede hm2 Nybegynder
23. august 2007 - 13:44 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Webhotel til domæner.

Hej,

Jeg står at skal bruge et webhotel til ca. 30 domæner. Jeg søger bare en billig løsning, da jeg ikke skal bruge nogle funktioner på siden, men bare uploade en forside til de enkelte domæner.

Hos hvilken udbyder kan jeg få dette billige (skal selvfølgelig ikke være en besværlig løsning). Det må da godt være en sådan løsning, hvor man fx har et hotel, hvor man så kan have flere underdomæner?
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. august 2007 - 13:48 #1
www.gigahost.dk
www.servage.net

er nogle af de billige
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
23. august 2007 - 14:33 #2
Jeg bruger selv www.1go.dk

Men ellers kan jeg også sige at www.servage.net også er et godt sted.
Dette har jeg fået anbefalet på mit arbejde fra Morten Ellegaard Larsen ved www.pc-manden.dk
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
23. august 2007 - 16:03 #3
Hvor meget plads har du brug for ?
Avatar billede hm2 Nybegynder
23. august 2007 - 16:18 #4
Stort set ingen plads... 10 mb - det er bare så jeg har en "forside" til mine inaktive domæner. De aktive, der vil jeg selvfølgelig have et hotel der er forsvarligt i henhold til brugen af disse.
Avatar billede hm2 Nybegynder
23. august 2007 - 16:20 #5
... så i princippet skal det være pegedomæner... men hvis man kan få hotelfunktioner så som email til hver domæne, vil det være godt, men ikke nødvendigvis et krav.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. august 2007 - 08:14 #6
Er det meget vigtig med forside på de inaktive domæner?
Hvis ja, kan de hav den samme forside?

Forslag 1:
Reelt set kan du bare købe alle de domæner du vil have, men nøjes med at have 1 webhotel. Du kan bare sætte de inaktive domæner til at peje hen på det samme webhotel.

Forslag 2:
Hvis den omtalte forside på de inaktive domæner er vigtig, men alligevel skal være den samme kan du købe 2 webhoteller. Et bruger du til den aktive og det andet sætter du op med forside. Derefter kan du få alle de inaktive til at peje hen på den med forsiden.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. august 2007 - 08:58 #7
20 kroner om måneden for at have alle dine domæner placeret hos gigahost (hvis dk), adgang til eget webhotel for dem alle med de service der nu er på inkl. mail m.v.  - Det finder man vist ikke meget billigere.
Avatar billede hm2 Nybegynder
24. august 2007 - 09:32 #8
Ja, gigahost er umiddelbart den optimale løsning, og det kan jo ikke siges at være en formue. Det jeg ikke orkede var at betale 100 pr. domæne for en flytning osv.

Dog er der lige en mindre problem der opstår her, kan se at dns serveren så bliver gratisdns - det er jo fair nok når prisen skal holdes nede. Men ved du man kan bruge en tilsvarende service, som ikke er gratisdns?

Bacadil - hvis du vil have point, så må du lige sende et svar.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. august 2007 - 09:57 #9
Altså du kan bruge dine egne nameservere eller hvis de i forevejen ligger et sted hvor du gerne vil lade dem blive.

Jeg bruger selv nogle bestemte nameservere og peger derfra mine domæner til de servere og webhoteller jeg benytter, det fungere udemærket også hos gigahost.
Avatar billede hm2 Nybegynder
24. august 2007 - 10:14 #10
Jeg har ikke mine egne... Men hvis jeg skal bruge de nuværende nameservere så er vi enige om at det er som pegedomæner du mener? (og dermed koster det vel kr. ca. 100 pr. stk i oprettelse)
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. august 2007 - 10:29 #11
Nu ved jeg ikke hvilke nameserver dine domæner ligger på, men du kan hos udbyderen de ligger hos sikkert få dem til at oprette A records og MX records for disse domæner til gigahost.

Derved får du domænerne til at pege på hans server. Om det koster penge hos din udbyder er svært at sige, da jeg ikke kender dem, men ellers er det bare at flytte dem i gigahost´s interface, det er som sagt gratis - hvis altså du ikke vil betale din nuværende udbyder - såfremt de tager penge for servicen.
Avatar billede hm2 Nybegynder
24. august 2007 - 10:31 #12
Det er Dandomain, og det er vel de færreste andre der vil gøre sådan noget gratis, hvis man ikke hoster hos dem...

Ja, ok - men vi er enige om at gigahost interface er gratisdns?
Avatar billede hm2 Nybegynder
24. august 2007 - 10:32 #13
Hmm, nu kom jeg til at trykke forkert så du ikke fik dine point. Hvordan redder jeg den bedst?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. august 2007 - 10:39 #14
Jeg bruger www.speednames.com

Du kan tjekke deres priser, kan ikke huske hvad jeg giver.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. august 2007 - 11:09 #15
gigahost bruger gratisdns kan jeg se, så vil tro at de via deres interface har en API op mod gratisdns. Men jeg ved det faktisk ikke.

Men når man er i deres interface, så kan man vælge at flytte domænet til dem og sende en mail af sted som skal godkendes, så regner med at man ikke skal ind andre steder end deres website.

Men ellers er der følgende muligheder:

acomma.com kan tilbyde op til 100 domæner kan admin. for 99 kroner pr. måned
secnet.dk kan tilbyde op til 100 domæner kan admin. for 99 kroner pr. måned
device.dk kan tilbyde ubegrænset antal domæner kan admin. for 50-70 kroner pr. måned (mener jeg - men ellers snak med Tue derover)