Avatar billede musiigedeo Nybegynder
23. august 2007 - 09:15 Der er 6 kommentarer

Installerer en java application

Goddag eksperter
Jeg har lavet en java application som læser og skriver på serial porten. jeg har også lavet en jar fil som også virker fint. Mit problem er nu at Jeg vil sende applikationen til dem der skal bruge den.

Jeg vil lave en install.exe fil som kan lave følgende
1. checker om JVM er på computeren og hvis den ikke er og så  installere den.
2. placerer filerne comm.jar, win32com.dll og javax.comm.properties i de mapper hvor det skal være.
Er der nogen der vil score 150 point?
Avatar billede musiigedeo Nybegynder
23. august 2007 - 09:55 #1
PS, JVM er en jre
Avatar billede musiigedeo Nybegynder
23. august 2007 - 10:31 #2
forresten jeg har ik tænkt mig at købe en installer shield med mindre hvis det er meget svært at lave en install.exe
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2007 - 03:28 #3
Prøv og kig på http://izpack.org/
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2007 - 03:29 #4
The IzPack native launcher will first check for a JRE on the target system. If one is found, then it will launch the installer. If no JRE can be found, then it will help the user in installing one either from the internet or from a bundled one. To sum-up, the IzPack native launcher will allow your users to install your software even if they don’t have a JRE at first sight.

lyder som noget du kan bruge.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. august 2007 - 14:27 #5
Der findes også Inno Setup:

http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

Ikke en decideret java-program-installer, men jeg har brugt den både til Java og .NET programmer - og jeg er faktisk blevet helt glad for den.

Og hvis du vil have brugergrænseflade til, så prøv:

http://www.istool.org/default.aspx/

Som jeg også har gode erfaringer med.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:17 #6
musiigedeo ??