Avatar billede sorschn Nybegynder
23. august 2007 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på server

Jeg har en w2k server, som jeg ikke kan logge på.
Den viser bare lyseblå skærm – som logonskærm, bare uden logon boks.

Der er installeret pcAnywhere på maskinen, men den kommer frem med samme skærm uden logon.
Jeg får svar på ping fra serveren, og brugere kan bruge den applikation der bruger serveren.

Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg kommer i kontakt med serveren igen? (jo, jeg har prøvet en genstart)

Jeg har en anelse om at det er et printjob som hænger. Et printjob som blev sendt til en anden afdeling (via VPN) gennem en delt printer på en anden server. Har dog ikke kunne bekræfte dette.

/sorschn
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2007 - 12:20 #1
Du kan evt. bruge PsTools (PsKill) til at genstarte serveren med, når brugerne er logget af. http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Utilities/PsTools.mspx
Avatar billede sorschn Nybegynder
23. august 2007 - 12:40 #2
e-jensen:
serveren reagerer på en alm. shutdown kommando fra en anden computer, men genstart afhjælper desværre ikke problemet
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2007 - 13:08 #3
His du kan få en kommandoprompt frem, kan du vel se om der printjobs i c:\winnt\system32\spool\printers ?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 23:12 #4
Fandt du en løsning Sorschn?
Avatar billede sorschn Nybegynder
19. oktober 2007 - 07:11 #5
Den fik den store knap et par gange... nu kører den som den skal igen...