Avatar billede mathias87 Nybegynder
22. august 2007 - 18:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb af .com website - Hvad gør jeg?

Hej Alle.

Jeg har lige købt et .com website af en gut i usa. Han skriver nu følgende til mig:

Congratulations on winning our auction. Please paypal $200 payment to blabla. The domain is registered at godaddy.com so we can push it to you for free. Also let me know your server information and I will install the site for you.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg får fat i serverinformationer, nu hvor jeg ikke selv har domænet endnu, så jeg ikke kan rykke det. Jeg har heller ikke min egen server, så er det muligt for mig at oprette en server hos en host, så ejg kan få sendt ham de informationer?

Håber på lidt hjælp :)

Mvh

Mathias
Avatar billede w13 Novice
22. august 2007 - 18:38 #1
Kender du gutten? Synes umiddelbart, det lyder lidt fusket..
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. august 2007 - 19:02 #2
Du kan altid oprette et webhotel/server til dit nye website. Det er bare at betale et webhotel prisen.

Derefter kan du sende ham informationerne, men det er ikke unormalt at man sender en betaling via paypal for køb af domain med udenlanske personer.

Han sidder sikkert og er ligeså nærvøs for om du betaler, så det er ikke sikert at han vil overfører hans data til webhotellet før du får penge.

Man kan jo ofre endnu flere penge og bruge en advokat, men ellers er der desværre ikke meget at gøre end at betale også håbe på det bedste.
Avatar billede it-dk Nybegynder
22. august 2007 - 22:21 #3
Du kan evt tale med sedo.com og med den person du har købt domæne/siden af om i begge skal anvende sedo's service (kaldet External Transfer Service) - se mere her http://www.sedo.dk/services/prices.php3?tracked=&partnerid=&language=dk
Sedo er et stort firma og eksperter i domæne handler.
Avatar billede mathias87 Nybegynder
22. august 2007 - 22:57 #4
Tak for de gode svar indtil videre. Jeg er nu ikke bange for han tager røven på mig, men jeg er mere i tvivl om hvad jeg skal foretage mig.

Skal jeg finde et nyt webhotel -> sende ham koderne og så fikser han resten?

pft
Avatar billede mathias87 Nybegynder
22. august 2007 - 23:23 #5
Desuden nogen der kan anbefale et sted at hoste siden - Den bliver mest besøgt at folk fra US
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. august 2007 - 23:33 #6
Hvis du ikke er bange, så er det bare at lave en overførsel via paypal og sende ham koderne.

Uk2.net hvis du vil have en i udlandet. Dem har jeg selv gode erfaringer med dog på serverdelen.
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. august 2007 - 08:29 #7
Hvis han nu skulle snyde dig kan man jo sige det er et lille beløb men det vil da være surt hvis han gjorde det.

Jeg kan selv anbefale www.intergate.dk og www.unitspeed.dk. Jeg bruger selv begge og har gennem tiden prøvet en hel del udbydere. Disse 2 udbydere har jeg gode erfaringer med og er yderst til freds med.
Avatar billede mathias87 Nybegynder
27. august 2007 - 23:14 #8
Så er det klaret - Smid et svar dem der vil!
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2007 - 23:26 #9
Hvis noget af det jeg skrev kunne bruges så tak.
Avatar billede it-dk Nybegynder
28. august 2007 - 07:27 #10
Håber det kunne bruges - takker.