Avatar billede gotsaed Praktikant
21. august 2007 - 22:32 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

bsod - blå skærm ved opstart

hver gang jeg starter op får jeg en blå skærm hvor der står der er fundet en fejl og windows er lukket ned.
Tekniske oplysninger:
*** STOP:0x0000007B (0xF9E48640,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
Jeg kan ikke komme videre ind heller ikke i F8. jeg har også prøvet at skifte harddisk uden at det hjalp.Hvordan kan jeg reparere computeren?
Avatar billede strych9 Praktikant
21. august 2007 - 22:40 #1
Tag ALLE enheder fra din maskine, undtagen skærm. Tænd for den - virker det så?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
21. august 2007 - 22:45 #2
har du prøvet at installere windows på en ny harddisk med samme fejl?
Har du haft windows til at virke på den pc?
Kan bl.a. være et driver problem med dine diske.
http://support.microsoft.com/kb/324103/da
Avatar billede gotsaed Praktikant
22. august 2007 - 08:02 #3
Ja jeg har lagt ny harddisk på og fået samme fejl, og windows har fungeret på PCen tidligere. Jeg tror du har ret i det med driver problem, eller måske virus men hvorfor hjælper det ikke at skifte harddisk og hvad kan jeg gøre når jeg ikke kan komme ind?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. august 2007 - 08:11 #4
Hvis det er en sata disk, skal du installere driveren før du begynder at installere windows.
Du skal vist trykke på F6 når installatationen starter, og så indsætte driveren.
Avatar billede nva Praktikant
22. august 2007 - 09:31 #5
Test dine ram med fx. www.memtest86.com - hvis du har flere ram-klodser i kan du måske prøve at fjerne den ene.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. august 2007 - 11:51 #6
0x7B er ikke særlig typisk når det er RAM problemer. Det plejer at være perifere enheder, så har du prøvet at gøre som jeg siger, og koble dem alle fra?
Avatar billede gotsaed Praktikant
22. august 2007 - 12:24 #7
Det er ikke en sata disk. der er ingen perifere enheder tilkoblet. skal jeg afkoble det interne dvd-drev? der er en 512ram klods, jeg vil prøve at sætte en anden i.
Avatar billede gotsaed Praktikant
23. august 2007 - 16:14 #8
jeg har startet op uden dvd-drev, uden diskette drev,skiftet ram-blok og pillet tastatur og mus fra - samme blå skærm!
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. august 2007 - 17:33 #9
har du et onboard grafik kort du kan prøve?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2007 - 21:38 #10
Er der en reference til en .sys fil på den blå skærm? Hvis ja, så kan du vælge repair på XP cd'en, og så er der en disable kommando for at deaktivere en driver.
Under alle omstændigheder vil vi alle gerne vide hvad det er for en .sys fil, hvis det er tilfældet.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2007 - 21:39 #11
Og fejlsikret tilstand er forsøgt, iøvrigt?
Avatar billede gotsaed Praktikant
23. august 2007 - 23:09 #12
ingen sys,fil kun de tech. oplysninger jeg skriver i spørgsmålet og ingen fejlsikret tilstand-F8-(samme skærm)Det med grafik kortet tror jeg ikke på, skærmen virker fint og kortet har siddet der fra starten.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2007 - 23:18 #13
hm...

Jeg vil i så fald foreslå at du laver en reinstall, hvor du har pillet alle øvrige harddiske fra og ikke mindst hukommelseskortlæser, og eventuelt diverse printere/andre enheder som kan have en SD kortlæser i sig. Altså kort sagt: Alt hvad der overhovedet kan minde om et lagermedie.

Hvis den stadig skaber sig efter det, så foreslår jeg at du tager CMOS batteri ud af den i 30 sekunder, og så tænder den. Indstil tid og dato i BIOS, og prøv at køre.

Ellers er jeg ved at løbe tør for ideer lige nu og her.

Der er ikke nogen harddisk controller som du sætter diskene på i form af et PCI kort eller lignende?
Siger den heller ikke INACCESSIBLE_BOOY_DEVICE på den blå skærm?
Ved du hvilket motherboard du har?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2007 - 23:19 #14
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE selvfølgelig. Dum typo.
Avatar billede gotsaed Praktikant
24. august 2007 - 23:59 #15
ECS 845PE-A800 Det der undrer mig er at jeg tar en helt anden harddisk  og sætter ind i stedet og får samme fejl. INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE har jeg set i begyndelsen men det kommer ikke mere. Jeg har en "ledning" med idestik i den ene ende og usb i den anden, med den kan jeg gå ind på harddisken med en anden computer. Kan jeg gå ind og fjerne harddisk driveren på den måde? hvis jeg skal lave en ren reinstall er jeg vel nødt til at hente mails, dokumenter og netbanknøgler inden de slettes?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. august 2007 - 12:32 #16
ja det kan du godt, og ja, du skal have taget back up af alle dine data inden du laver en reinstall. Du kan evt også prøve at lave en reparation af windows.

Men du siger jo at du har prøvet at sætte en anden harddisk i, og installere windows derpå. Var det ikke en ny installation du lavede der?
Avatar billede gotsaed Praktikant
25. august 2007 - 21:53 #17
Nej det var en harddisk med xp installeret som jeg tog fra en anden maskine.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2007 - 08:29 #18
d'oh
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2007 - 08:52 #19
Har du prøvet "LOAD SETUP DEFAULT" i BIOS
Avatar billede bubbaa Nybegynder
26. august 2007 - 12:16 #20
Så skal du helt sikkert prøve en ren installation... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2008 - 20:24 #21
husk :)
Avatar billede gotsaed Praktikant
09. oktober 2008 - 15:25 #22
Ok.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
09. oktober 2008 - 15:59 #23
Og løsningen var hvad?