Avatar billede gozo123 Nybegynder
21. august 2007 - 16:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fået virus - HJÆLP

Hej alle
Er på spanden. Min lillebror har haft låne min com og efter det startede den op med en baggrund, hvor der stod noget med at jeg havde virus. IE starter selv hele tiden med denne adresse: http://ucleaner.com/main.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5

Jeg har ligeledes fået to iconer på mit skrivbord: Error Cleaner og Privacy Protector.

Jeg får undertiden en dialogboks hvor i der står: Trojan.W32.looksky  detected on your machine.

Hvad gør jeg?
21. august 2007 - 17:01 #1
... stik mig/os en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede gozo123 Nybegynder
21. august 2007 - 19:22 #3
Den er her:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\MATLAB701\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\PROGRA~1\Xpoint\xpadmin\xpadmin.exe
C:\PROGRA~1\Xpoint\agent\Xpagent.exe
C:\PROGRA~1\Xpoint\EEClient\xpclient.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\PROGRA~1\Xpoint\SAS\jre\bin\javaw.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\tp4serv.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Xpoint\PE\Skin\rrpcsb.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\Programmer\TortoiseSVN\bin\TSVNCache.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCTray.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\acrobat_sl.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Christian Jensen\Skrivebord\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://softwarereferral.com/jump.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5&lid=2
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: MSVPS System - {283A0EE3-2CC1-45AB-8207-B1D7B69C7F83} - C:\WINDOWS\duocore.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\IBMTools\Updater\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4serv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Rapid Restore] C:\Programmer\Xpoint\PE\Skin\rrpcsb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QCTray] C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMLREF] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\BMMLREF.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 3.5] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MultiG] "C:\Programmer\MultiG\MultiG.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1170144089273
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O21 - SSODL: wmpenv - {46535B3F-EF58-485F-B2BC-21B8D01E11AF} - C:\WINDOWS\wmpenv.dll
O21 - SSODL: wmpconf - {4B0D9CA2-AAE3-40D7-B70E-AA2547A398AC} - C:\WINDOWS\wmpconf.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\Programmer\MATLAB701\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Xpoint PCRadmin Server (PCRadminServer) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Xpoint\PE\pcradmin.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: Xpoint Admin Server (XPadminServer) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Xpoint\xpadmin\xpadmin.exe
O23 - Service: Xpoint Agent Server (xpAgentServer) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Xpoint\agent\Xpagent.exe
Avatar billede gozo123 Nybegynder
21. august 2007 - 19:27 #4
Ups var ikke klar over at jeg havde så mange åbne spørgsmål.
Tak for info. Kigger på det med det samme.
30. august 2007 - 18:49 #5
(Har du 'kigget' ?)
30. august 2007 - 19:06 #6
Så har JEG 'kigget' ->

----------------------------

-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip
(Skal bruges senere)

----------------------------

-- Hent Combofix fra et af disse links, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe
http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/ComboFix.exe
(Skal bruges senere)

----------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://softwarereferral.com/jump.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5&lid=2
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: MSVPS System - {283A0EE3-2CC1-45AB-8207-B1D7B69C7F83} - C:\WINDOWS\duocore.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: &Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O21 - SSODL: wmpenv - {46535B3F-EF58-485F-B2BC-21B8D01E11AF} - C:\WINDOWS\wmpenv.dll
O21 - SSODL: wmpconf - {4B0D9CA2-AAE3-40D7-B70E-AA2547A398AC} - C:\WINDOWS\wmpconf.dll

Genstart normalt.

----------------------------

Kør så Combofix.exe, som du hentede tidligere, og følg anvisningerne.
Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når Combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt

----------------------------

Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem ~~~ ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Files to delete:
C:\WINDOWS\duocore.dll
C:\WINDOWS\wmpenv.dll
C:\WINDOWS\wmpconf.dll

Folders to delete:
C:\Programmer\Yahoo!\

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

----------------------------

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar sammen med en frisk Hijackthis Log samt nævnte combofix.txt ...
Avatar billede gozo123 Nybegynder
20. september 2007 - 18:22 #7
Fedt smid et svar
21. september 2007 - 08:05 #8
"...med en frisk Hijackthis Log samt nævnte combofix.txt ..."
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. september 2007 - 08:16 #9
Der er smitfraud på maskinen.
Avatar billede gozo123 Nybegynder
02. marts 2009 - 19:27 #10
Lukker den her