Avatar billede jelboen Nybegynder
21. august 2007 - 14:29 Der er 8 kommentarer

Ingen forbindelse til nettet

Hej alle..

Jeg har et problem. jeg har fået til opgave at lave en bærbar som ikke kan komme på nettet. problemet er at alt ser fint ud. Den får fobindelse (har testet med ipconfig og ping), og brokker sig ikke over begrænset forbindelse. Jeg har en anden computer kørende på samme net over routeren. Jeg ved 100% at det ikke er mit netværk der er noget i vejen med, da den bærbare også gør det på andre netværk. Jeg har prøvet at fjerne AVG antivirus som måske kunne have lukket for forbindelsen, men intet held. Jeg tænkte at det måske var internet exploreren der var noget i vejen med, men MSN og mIRC virker f.eks. heller ikke, så der røg den mulighed. Computeren kører på XP Home og har ikke Service pack 2.

by the way, computeren har også trådløst netværkskort, det samme gør sig gældende her, altså det må være et software problem.

Nogen forslag til hvordan det kan løses?
Avatar billede jelboen Nybegynder
21. august 2007 - 14:30 #1
Forbindelsen er ikke firewall protected
Avatar billede Jensen DK Novice
21. august 2007 - 15:06 #2
Da den ikke har SP2 kan det være virus/spyware der er skyld i problemet, prøv og rens
læg derefter SP2 på med alle opdateringer ca. 85 stk.
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2007 - 15:09 #3
har du deaktiveret Firewall Tjenesten via Tjenester for at være helt sikker på der er lukket for den ? |Startmenu|Kør|services.msc|
Eller du ku' evt. prøve med Systemgendannelse fra før problemet opstod.
Avatar billede cordack Nybegynder
21. august 2007 - 21:28 #4
Prøv evt. med den bootable Knoppix CD:
http://www.knoppix.net/

(Linux version der kan starte fra en cd)
Så kan du teste det ikke er hardwaren der er noget i vejen med.
Der sker ikke noget med dit nuværende OS.
Avatar billede jelboen Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:17 #5
Hmm jeg prøver den der Knoppix CD, og ser hvad der sker... (der er gået lang tid siden jeg har stillet spørgsmålet)
Avatar billede jelboen Nybegynder
23. november 2007 - 16:45 #6
Smid et svar en af jer... Installerede XP på ny. lortet virker nu. Fejl i windows et sted.. :D
Avatar billede Jensen DK Novice
24. november 2007 - 07:09 #7
Læg selv et svar og accepter det så er der lukket, ingen grund til at hive poient for noget man ikke har hjulpet med.
PS. husk SP2 og alle opdateringer ca 90 stk. i dag.
24. november 2007 - 12:12 #8
PS: Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din PC.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Der skal nok være mere end 90 'pakker' ...