Avatar billede polse Nybegynder
21. august 2007 - 07:29 Der er 8 kommentarer

Forklaring på distiller søges!!

Hejsa!
Jeg er for nyligt begyndt at arbejde i adobe Indesign. Til dette har jeg så følgende spørgsmål: Hvad er en distiller?? synes jeg bliver ved med at støde på dette ord, men det er ikke noget jeg kan finde i programmet. Jeg kan forstå det er en måde at lave PDF-filer på, men er det en del af Indesign?
Når jeg skal lave PDF-er for jeg ikke muligheden for at vælge en distiller.. Jeg synes dog også at have læst at det ikke længere er nødvendigt i CS3´eren som jeg bruger...
Ligegyldigt hvad søges en forklaring!

mvh.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2007 - 08:17 #1
Adobe Distiller er normalt en del at Adobe Acrobat pakken, men medfølger også andre af Adobes produkter og du kan mig bekendt ikke købe den alene. Den fungerer som en konverter mellem forskellige formater, både adobes egne og andre f.eks. postscript, til pdf formatet.

Flere af adobes programmer har indbygget mulighed for at gemme i pdf format eller kan bruge andre af adobes konvertere (hedder vist acrobat writer).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. august 2007 - 09:02 #2
Ja, kort sagt: Det er en slags virtuel printer, der ligger under "printere og faxenheder".
Avatar billede polse Nybegynder
21. august 2007 - 11:11 #3
hmm. det mærkeligt. synes ikke jeg kan se det nogen steder... MEN kan det ikke passe at det er anderledes i CS3??
Aller vigtigst: Jeg har netop sendt noget afsted til tryk som jeg gennem programmet har lavet til en "PDF i trykkvalitet". Men altså ikke noget med en distiller... hvad så med kvaliteten af det der printes. er den så ikke go nok?
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2007 - 11:39 #4
Det kan sagtens være lavet meget om i CS3 da denne tilsyneladende er ændret en del i forhold til CS2.

Mht trykning, vil jeg anbefale at du arbejder snævert sammen med dem der skal trykke og leverer filerne i det format de bedst håndterer idet den endelige kvalitet afhænger meget af dette
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. september 2007 - 09:16 #5
Jeg mener at Distiller i de nyere versioner af Adobe Acrobat er blevet til printeren "Adobe PDF". Men det er et stykke tid jeg har haft adgang til de versioner.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 07:47 #6
Skal vi lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. december 2007 - 11:48 #7
Respons...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. december 2007 - 11:49 #8
10 af 14 spørgsmål står åbne...