Avatar billede tim_p Nybegynder
20. august 2007 - 23:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SATA II som slave?

Jeg skal have sat min Seagate Barracuda 320GB 7200.10 til at være slave i forhold til min anden alm IDE harddisk, men jeg kan ikke få dem til at køre samtidig hvis IDE'en skal være master. Hver gang SATA'en er tilsluttet, kan den ikke finde IDE'en. Har prøvet alle jumper settings på IDE'en, og kan ikke rigtig se hvad der er galt?
Avatar billede morhan Novice
20. august 2007 - 23:19 #1
Hvilket bundkort? Det kan være du skal tilslutte SATA disken en anden port på bundkortet
Avatar billede Beach Mester
20. august 2007 - 23:45 #2
En SATA HDD kan ikke inddeles i slave, primær disk!
Sæt din ATA HDD til master både i BIOS og på jumper. Tilslut derefter SATA HDD og load drivere til SATA til dit OS.
Så skulle det kører som det skal:-)

Husk at se efter at du ikke har andre drev (CD/DVD -drev) på samme port som din ATA HDD!

//Beach
Avatar billede off-line Nybegynder
20. august 2007 - 23:51 #3
Problemet plejer at være omvendt. Du skal nok ind i bios under Advanced/ide configuration, og sætte din Ide HD øverst.
Avatar billede tim_p Nybegynder
14. april 2011 - 19:53 #4
Lukket