Avatar billede x2000y Nybegynder
20. august 2007 - 18:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hjælp til indsæt af nye RAM

hej eksperten
jeg har for nyelig købt en ny pc, og jeg er ved at prøve at sætte nogle nye RAM i. jeg vil gerne ide hvad det er jeg skal gøre, har fået af vide at jeg skal resette bundkortet og det har jeg gjort men jeg kan stadig kun køre windows i fejlsikret tilstand...
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
20. august 2007 - 18:40 #1
Det lyder til at være gået galt.
Kunne du fint komme ind i Windows før du indsatte det/de nye RAM-modul(er)?
Normal procedure er at bundkortet opdager at der sket ændringer hvor efter det spørger om det skal fortsætte.
Avatar billede x2000y Nybegynder
20. august 2007 - 19:55 #2
ja jeg kunne godt komme ind før, og kan stadig i fejlsikret tilstand. me nu stopper den under opstarten. hvad kan det være der er gået galt, ikke fået den resat ordenligt måske ?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
20. august 2007 - 20:37 #3
Hvor har du det med reset fra?
Avatar billede x2000y Nybegynder
20. august 2007 - 20:40 #4
en ven der sagde det
Avatar billede mcwagner Juniormester
20. august 2007 - 21:24 #5
du skal ikke reset noget. Det klare bundkortet helt selv. Har selv opgraderet min tidligere computer mange gange uden problemer. Hvis du går ind i systemoplysninger viser den at du har fået mere ram
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
20. august 2007 - 21:27 #6
Tæller den dine RAM rigtig nok op?
Avatar billede x2000y Nybegynder
20. august 2007 - 21:28 #7
ikke umiddelbart så vidt jeg kan se når jeg kommer ind i fejlsikret tilstand er alle RAM'ene der ikke
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
20. august 2007 - 22:09 #8
Ok. Ta´ det/de nye moduler ud og se om det virker som det skal. Altså tag et skridt tilbage.
Avatar billede x2000y Nybegynder
20. august 2007 - 22:39 #9
det gør det så ikke mere har nu geninstaleret windows da det ikke virkede efter jeg fjerne de nye moduler... Så nu virker windows i det mindste igen og med de nye moduler. Men jeg tror ikke de nye RAM bliver brugt......
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
20. august 2007 - 22:46 #10
Har du både gamle og nye ram i nu? Hvor mange burde der være og hvad kan du se?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. august 2007 - 00:08 #11
Du har formodenlig begået den fejl, at du bare har købt flere ram, uden at vise
de gamle til en fagmand, og forhøre, om de kan køre sammen. Det lyder som om de
ikke kan gøre det rigtigt. Tag de gamle ram ud, så kører det måske igen. Hvis de
nye ram altså passer selvfølgelig.
Avatar billede x2000y Nybegynder
04. september 2007 - 19:11 #12
nå nu virker computeren igen. godt nok uden de nye RAM
Avatar billede off-line Nybegynder
04. september 2007 - 19:59 #13
Ikke fordi point betyder så meget, men hvorfor tager du dem selv?
Avatar billede x2000y Nybegynder
06. september 2007 - 20:33 #14
fordi ingen af de råd jeg fik virkede......
Avatar billede off-line Nybegynder
06. september 2007 - 21:39 #15
Virkede? Som jeg skrev, har du købt nogle ram, som ikke passede med de gamle ram.
Og det var jo rigtigt. Men nerver mind, behold du bare dine point. Jeg gider ikke
diskutere din smålighed.