Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
20. august 2007 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Suse 10.2 computeren slukker under boot.

Jeg har lige installeret Suse 10.2 som dual boot med windows, dette forløb uden problemer, boot-loaderen kommer frem på skærmen. Det er så her problemet opstår, for når jeg forsøger at boote Suse så går den et langt stykke af vejen, men så lige pludselig giver pc-speakeren et beep og så slukker maskinen.

Der er ingen problemer i at starte windows, og der er ingen problemer i at starte op i failsafe?

Hvad kan der være galt? Nogen der har prøvet noget lignende...???
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 17:12 #1
Det er sikkert et driver-problem, prøv med en repair
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
21. august 2007 - 08:37 #2
Jeg har prøvet med en repair og den gør det samme...

Systemet består af:
hitachi deskstar 320 GB sata disk
MSI 945GZM3
Intel Core2duo 1,86
2 gb ram
dvd og floppy
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
21. august 2007 - 12:45 #3
Jeg kan få den til at starte op med "acpi=off maxcpus=0", jeg fandt ud af at acpi detekterede en temperatur på -248C, hvilket medførte shutdown.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
11. marts 2008 - 13:37 #4
Jeg har vist glemt at lukke dette spørgsmål. Men jeg fik det til at virke dengang, og den simple forklaring på problemet var at det nævnte bundkort ikke understøtter den CPU der var installeret i denne (E6320). Og derfor fik den forkert angivelse af temperatur, og dermed lukkede den ned.

Jeg har fået nyt bundkort af leverandøren, og det hele kører fint nu ... også uden andre boot-settings. De havde monteret det forkerte bundkort i selvom den var bestilt samlet.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
11. marts 2008 - 13:38 #5
jeg lukker...