Avatar billede micron Nybegynder
20. august 2007 - 15:00 Der er 1 kommentar

PPPoE disconnected XRT-401D

Hej allesammen,
har lige for et times tid været nede og købe en router fra Planet - XRT-401D.
Jeg har TDC som ISP, og da jeg fik sat den til kunne jeg også sagtens komme ind på routerens indstillinger og kørte så denne quick start wizard, hvor jeg skulle indtaste brugernavn og pw som jeg fik af tdc da jeg oprettede min linje. Da det så var gjort burde det hele jo virke (eller?) - men det gjorde det ikke. Kan ikke få forbindelse til internettet gennem den. Når jeg ser under status står der PPPoE disconnected, men burde den ikke automatisk conntecte (har sat den til continuos connection, så den skulle gerne altid være connected til interenettet.

Når den er sat til er min ip 192.168.0.100 så det virker jo rigtig nok?

Hvad kan der være galt?

Morten
Avatar billede micron Nybegynder
20. august 2007 - 15:48 #1
Nå okay... så fandt jeg selv løsningen på problemet - under indstillinger skulle den ikke sættes op som PPPoE (var jeg ellers helt sikker på da jeg jo havde kundenummer og password fra TDC), husker jeg satte mine forældres op som PPPoE for nogen år siden, og det virkede fint. Men skulle sættes op som en kabel forbindelse, og så virkede det bare.

Super...