Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 17:38 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ny PC (Som om der ikke er nok af disse spørgsmål)

Jeg ved godt der er mange spørgsmål angående det her. Men jeg har dog lidt andre spørgsmål.

Først, budget. Ca 12K eller lidt mere.

Er det billigere at købe tingene selv og bygge det sammen eller at købe en komplet pakke? Har intet prob med at bygge det sammen hvis det skulle være.

Hmm, håber at i har lyst til at hjælpe mig :)
Avatar billede simlau Nybegynder
19. august 2007 - 17:55 #1
Hej Dermoriel

Jeg ville altid samle computer selv, da jeg så ved 100% hvad for nogle komponenter jeg har kommet i, og jeg ved at det er kvalitet det hele.

Hvad skal du bruge computeren til?

Hilsen Simlau
Avatar billede zyp Nybegynder
19. august 2007 - 17:55 #2
1) hvis du køber en samlet kan du være mere sikker på at "tingene" passer sammen 2) hvis du køber en samlet er der glæden ved garanti (kan være pænt besværligt hvis du først skal finde ud af hvilken del der ikke fungere... Prismæssigt kan det variere meget - mange firmaer kan skrue en pc billigere sammen da de automatisk får noget rabat ved at handle dele stort ind - det vil være svært at matche hvis det er en komplet pc du skal købe
Avatar billede zyp Nybegynder
19. august 2007 - 17:59 #3
Simlau - jeg kan godt følge dig lidt men ... fraset hvilken blæser der er i og lign kan du dog læse dig til hvad der er i pc´en idag - det pågældende firma vil have dimentioneret tingene så de passer.. så hvis man ikke er hardcore hardware nørd vil det ikke betyde noget ... er min påstand
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 18:00 #4
hi i to. Jeg skal bruge den til gaming. mest til noget i fremtiden. Hellgate london etc.

    AMD Athlon64 6000+X2 Dual Core AM2 S-940
    ASUS M2N32-SLI/DELUXE S-940
    4GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (4x1GB)
    768MB Sparkle GeF 8800GTX GDDR3 PCI-E
    74GB WesternDigital Raptor-SATA 10000rpm
    NZXT Apollo Steel Sort u/PSU
    Kabinet Køler 19dB 80mm Arctic Cooling
    520W Corsair CMPSU-520HXEU 120mm
    Titan Athlon AMD 64bit
    18x LG DVD/RW Dual Layer Sort

Den har jeg bygget mig sammen hos Føniks computer til ca. 13.300

Et godt køb?
Avatar billede simlau Nybegynder
19. august 2007 - 18:18 #5
Jeg ville købe et intel core 2 duo system et bud kunne være:

Intel Core 2 Duo E6850, BOX, LGA775
Gigabyte GA-P35-DS3P, S775
Corsair TWIN2X2048-8500C5D, 2x1024MB
Asus EN8800GTX/HTDP/768M, PCI-E
Samsung SP T166 320GB, SATAII, 16MB
Samsung SH-S183A, DVD±RW, SATA, Black
RaidMax Smilodon Silver/black Kabint
Zalman CNPS 8700LED, CPU Cooler
SeaSonic S12II PSU, 500Watt

Til 11.040 kr, hos shg..
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 18:29 #6
simlu, den skulle gerne have flere ram ;) etc
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. august 2007 - 19:24 #7
2gb ram er rigeligt, du skal alligevel have 64 bit OS hvis du skal have 4gb og 64bit os ville jeg holde mig langt fra. Fønix er ved at få et rigtigt dårligt rygte så dem ville jeg passe på med..

Jeg ville klart samle selv, du får meget mere for pengene. Er helt enig med Simlau, at du skal have Intel CPU. Jeg ville selv vælge Q6600 men E6850 er også en vild fætter.

Jeg ville tage

Intel Q6600 CPU
Gigabyte DS3 bundkort (Måske ville jeg personligt vælge et andet asus kort, men det er med henblik på et voldsomt OC)
Zalman 9700 CPU køler
2GB PC8500 RAM
Corsair PSU med modulære stik
8800GTS 640mb (med mindre du kører de højeste opløsninger er det længe rigeligt, den sidste smule xtra ydelse der er i GTX og Ultra kortene er efter min mening for dyr, og pengene er bedre brugt på at øge HDD hastighed som er flaskehals i ethvert sys idag)
3 stk hdd i RAID 1+0 eller RAID 5
Et eller andet kabinet (er selv ret lun på aerocool T40)
sata dvd brænder (nec og plextor er gode)
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 19:32 #8
hmm ok. Tror jeg snupper sådan en istedet :) men hvorfor pentium?

bare giv svar ^^
Avatar billede simlau Nybegynder
19. august 2007 - 20:37 #9
Det er ikke en Intel Pentium, det er en Intel Core 2 Duo cpu.. Grunden til at man vælger Intels cpu'er pt, er at AMD slet ikke kan følge med..

ET 8800GTS kort er nok også et bedre bud end et 8800GTX..

Samsungs SATA brænder som jeg har valgt har jeg heller ikke oplevet problemer med..
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. august 2007 - 21:10 #10
hvilken vælger du? E6850 er en core2duo dual-core, q6600 er en core2quad quad core.. Ingen Pentium der ;)
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 21:36 #11
E6850 ^^
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. august 2007 - 21:53 #12
det er også en vild sag, jeg ville dog vælge quadcoren da det begynder at blive understøttet i spil bla crysis, den nye unreal engine mm
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 21:58 #13
hmm... Så bliver det nok sådan en ;) Men vil du ikke give svar gonzo? ^^
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. august 2007 - 22:03 #14
skulle gerne dele med Simlau, ik?? :) Når du har fundet de specifikke dele kan du jo lige smide links herind så kan vi kigge på det, eller hvis du gerne vil have mere specifikke forslag.
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 22:53 #15
Jo, kan jeg godt. Jeg deler points mellem jer ;)