Avatar billede lvmadsen Nybegynder
01. december 1999 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Scanneranbefalinger søges!

Er der nogen, der kan anbefale mig en god, hurtig og ikke hysterisk dyr scanner samt tilhørende software?
Avatar billede holmager Nybegynder
01. december 1999 - 13:04 #1
det er mest af alt dit behov der afgør valget.
en simpel ting som AGFA snapscan er ganske udmærket. hvis det er til pro brug så er det jo en helt anden boldgade. Men til privaten opfylder faktisk alle billige scannere de flestes behov. prøv evt. at se test i alt om data eller lign. sted
Avatar billede fatboy Nybegynder
01. december 1999 - 15:39 #2
Jeg har læst gode testresultater på AGFA.
Avatar billede manon Nybegynder
02. december 1999 - 03:16 #3
Ivmadsen > Hvis du er til USB, så køb en HP 4200 C.

Har brugt min i 2 måneder nu og den virker!!! 16 sek. for en hel A4 side. Plus software er simpel, god og nemt at bruge. Prisen ligger mellem 1600 og 1900.-

Datatid har bla. valgt den som bedste køb.

\manon
Avatar billede klas Juniormester
02. december 1999 - 03:24 #4
Jeg arbejder bl.a. for et galleri hvor jeg skal smide deres billeder på nettet, Jeg havde ikek så meget forstand på scannere, så jeg gik op i en edb butik - og fik dem til at vejlede mig - de mente jo klart at der skulle en speviel scanner til det job -  så jeg fik en eller anden scanner af ukends mærke til knapt 4000 prakket på... . . wow . .så må den være sej :o) det er en scsi scanner som skulle være både hurtig og god . .  Jeg er dog ikke vildt imponeret over hastigheden, og selvom billederne er skarpe nok -er farverne meget dårlige - og i den medfølgende software enda meget svære at indstille rigtigt...

Så for lidt tid siden skulle jeg lave et site for en som havde sin egen scanner, denne tog vi med hjem til mig og satte til . .den har kostet 700 kr og er en Canoscan FB 320p ... da jeg fik sat den til fandt jeg ligepludselig ud af at den var ligeså hurtig som den 5 gange så dyre scanner . . og billederne er såmend også lige så gode (farverne er bedre) . ..  hvor fedt er det ?

Til software bruger jeg de driverprogrammer som hører med scanneren + photoshop til at importere billederne i . .

Ved ikke hvorfor jeg skrev alt det jeg lige skrev. . .  så skynd jer hellere at springe det over :-)

Hvis der er en pointe i det jeg skrev -er den vel at du skal sammenligne flere scannere før du beslutter dig :o)

- / klas

Jeg handler aldrig mere i den butik hvor de solgte mit arbejde den anden . . . skod skod :o)
Avatar billede psj Nybegynder
07. december 1999 - 13:02 #5
Hvor købte du den, så andre ikke falder i ?
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
09. december 1999 - 09:46 #6
Tak skal I have :-)