Avatar billede mramager Nybegynder
18. august 2007 - 13:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Anti-hacker - iexplore.exe - changed

Jeg har oplevet en lille pop-up efter automatisk opdatering fra Microsoft. Der står følgende:

Anti-Hacker

Process name: IEXPLORE.EXE
PROCESS ID: 2608
MICROSOFTFACTURER: MICROSOFT CORPORATION
VERSION: 7.00.6000.16386

ACTION
EXECUTABLE FILE HAS BEEN CHANGED. SHOULD THE PROGRAM BE GRANTED NETWORK ACCESS?

ALLOW      BLOCK

Jeg måtte vælge "Allow" for at få internettet til at virke.
Er der nogen der kan fortælle mig, om jeg gjorde det rigtigt eller, hvad skete der her egentlig?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2007 - 13:20 #1
Det lyder meget mistænkeligt,  faktisk så meget at jeg ville overveje at sende Microsoft en mail for at høre deres mening.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. august 2007 - 13:25 #2
Jeg ville gætte på, at Internet Explorer er blevet opdateret, f.eks. for at fixe en bug (hvilket der er rigtigt mange af)..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. august 2007 - 13:27 #3
Hvis du har mulighed for det, fjern/afinstaller opdateringen (hvis du kan huske hvilken opdatering det var), og prøv at installere den igen..

Det kan være at du får samme besked igen..

Men du skal sikre dig, at du kommer tilbage til hvordan iexplore.exe var, før opdateringen.. og husk, at du sikkert også vil få besked om "EXECUTABLE FILE HAS BEEN CHANGED", når du fjerne opdateringen, da iexplorer.exe ændres igen.. denne gang tilbage, som filen var før..
Avatar billede mramager Nybegynder
18. august 2007 - 13:27 #4
Jeg oplevede dette for et par dage siden og trykkede block, men så virkede internettet bare slet ikke mere, som om ip-adressen blev låst. Sådan en besked kom 3 gange. Jeg blev vildt nervøs, så jeg gik ind og valgte at gendanne systemet igen til et par dage før, så internettet virkede igen... Og det gør den så nu, men kun fordi den her kom igen senere og jeg valgte så at sige "allow". Internettet virker så indtil videre......
Det vil jeg vist prøve - at sende den her ind til Microsoft, hvis jeg kan finde ud af det...
Jeg har Kaspersky som prøveversion i øjeblikket, det var måske den, der sendte mig den her pop-up.. hmm
Avatar billede mramager Nybegynder
18. august 2007 - 13:30 #5
Jeg vil vende tilbage imorgen, da jeg skal ud af døren... sorry.. rart nogen også undrer sig over den her..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. august 2007 - 13:30 #6
Hvis der var "Anti-Hacker" og du har "Kaspersky" installeret, skal det nok passe at det var "Kaspersky Anti-Hacker".. :-)

Prøv det her:

1) Installer et hvilken som helst program du kender, der bruger en internetforbindelse, som f.eks. et browser eller FTP program.

2) Opdater programmet, på sådan en måde, at exe-filen rent faktisk ændres.

3) Prøv at gå på nettet med programmet.

4) Får du samme besked, dvs. "EXECUTABLE FILE HAS BEEN CHANGED"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2007 - 13:43 #7
Jeg syntes den besked lyder helt ok.
Der har lige været en del opdateringer til IE, så at give den tilladelse til internet er ok.
Avatar billede mramager Nybegynder
18. august 2007 - 23:55 #8
Okay, ja tror nu også det vist nok var rigtigt, jeg gjorde, for internettet virker nemlig stadigvæk... :-) pyha... Men den her jeg har nu er en hel ny bærbar, og jeg har også en gammel computer, en stationær, hvor der faktisk skete nogenlunde det samme, og jeg husker også det var noget med IEXPLORE og CHANGED, og der valgte jeg at blokere, og siden da har nettet ikke virket længere. Her mener jeg også det var efter en opdatering. Computeren er nu nærmest ubrugelig, og jeg har brugte timer på at få genoprettet det igen, uden held, da der ingen gendannelsestidspunkt var for tidligere dage, rigtig surt.

Jeg valgte derfor at købe en ny bærbar, da jeg længe ønskede mig sådan én og så sælge min stationær computer istedet for at reparere den.

Men hvis nogen har en fornemmelse af, hvordan jeg kan få nettet til at virke igen i sådan en situation som denne jeg lige oplevede, hvis man valgte "block" og at internettet overhovedet ikke kunne køre længere....?

Mange tak for jeres kommentar. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. august 2007 - 01:27 #9
Du har garanteret bare sat hak i "husk mit valg" (eller ligende), i popup-spørgsmålet, og derefter valgt "blokér".

Hvis det er tilfældet, skal du bare starte din browser op, og derefter få Kaspersky frem, og se iexplore (eller Microsoft Internet Explorer) i listen, og derefter fjerne blokeringen..
Man kan typisk bare højreklikke på ikonet for programmet, og vælge "spørg" eller "tillad".

Hvis du er usikker på om det faktisk virker, kan du prøve et andet internetprogram, og se om du kan få forbindelse til internettet..

Jeg har på fornemmelsen, at du er en af de mange, der tror at Internet Explorer faktist ER internettet.

Så kan jeg fortælle dig:
Internet Explorer er bare et program, kaldet en browser, og intet andet.
Alle andre slags browsere, som f.eks. Opera og Mozilla FireFox, kan det samme og mere endda.. de er langt bedre end Internet Explorer.

Min anbefaling er:
Via din bærbar downloader du f.eks. Opera eller Mozilla FireFox, kopierer programmet over på en USB stik, og derefter kopier programmet over på din stationær.

Installer programmet, og se om du kan komme på nettet, hvilket jeg tror at du kan..

:-
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. august 2007 - 01:27 #10
:-)
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2007 - 01:44 #11
<ole>

thesurfer "Opera og Mozilla FireFox ... de er langt bedre end Internet Explorer" >> I bedste fald en personlig præference - i værste fald et citat af en forvrøvlet myte  =)

FF indeholder bunker af fejl. Den har ifølge Symantec i lange perioder ligget foran IE, hvad angår sikkerhedshuller (foran på den ufede måde!). Den indeholder oceaner af propritære ting - og på flere områder langt flere end IE.

De på markedet værende browsere er nogenlunde lige elendige. Deres elendigheder ligger blot på lidt forskellige områder.

Mellem to dybe grøfter ligger ofte en farbar vej  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. august 2007 - 02:03 #12
Min holdning er den eneste der tæller.. for snart overtager jeg verdensherredømmet, og så bliver I alle sammen mine undersåttere! :-)

Viva la Mig! :-)

Jeg bruger force'n.. :-)

- Godnat og sov godt :-)
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2007 - 02:13 #13
... force'n ... HA! Jeg sender Ruth Evensen mod dig ... med kors, håndjern og to friske pakker kondomer!  :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2007 - 20:20 #14
mramager> Progress report.. :-) ..  Kunne man få en tilbagemelding?

olebole> Med 2-3 sixpacks i blodet, tror jeg godt at jeg kunne tage koen ved yverne.. :-)
Avatar billede mramager Nybegynder
20. august 2007 - 20:24 #15
Sorry den langsomme tilbagemeldning, jeg prøver opera på den gamle computer. Det havde jeg ikke lige tænkt på, at det nok kun var programmet explore som måske blev blokeret. Nu bliver min gamle computer snart hentet, og den ville blive repareret af computernørd... :-) Jeg vil nævne det for ham med Opera programmet. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2007 - 20:53 #16
Det lyder godt :-)

Han burde kunne finde websitene, men her er adresserne, just in case:

Opera - http://www.opera.com/download/

Mozilla FireFox - http://www.mozilla.org/products/firefox/
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 21:49 #17
thesurfer (20/08-2007 20:20:13) >> *muahaahahahaaaaaaaha* du er KLAAAaaaAAAaaAaaaM!  :D
Avatar billede mramager Nybegynder
18. september 2007 - 17:07 #18
Lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2007 - 20:06 #19
Hvorfor kan du sige til dig selv at der skal svares for at lukke, men ikke bede thesurfer om at smide svar?

Kommentar: thesurfer

Denne kommentar er korrekt.
Avatar billede mramager Nybegynder
18. september 2007 - 21:49 #20
Tænkte ikke over det, da det er længe siden, jeg var inde på dette spørgsmål. Ville lukke de gamle spørgsmål, jeg havde oprettet...

Ok.. thesurfer, du må gerne sende et svar, hvis du vil... :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2007 - 11:59 #21
mramager> At lukke spørgsmålet, fordi det er gammelt, er en dårlig undskyldning, der kan få dig "blacklistet" af Ekspertens brugere, da du nærmest bare træder dem over tæerne. Dvs., så gider de ikke at hjælpe dig, fordi du bare bliver væk, og derefter kommer tilbage for at snuppe pointsne.

I stedet bør du altid følge op på dine spørgsmål, og besvare eventuelle spørgsmål fra dem der prøver på at hjælpe dig.

- Svar.