Avatar billede kotelet Nybegynder
18. august 2007 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printe trådløst virker ikke

Hej

Jeg har købt en HP6180 All in One printer.

Problemet er at jeg har isntalleret printeren uden problemer, indstillet det trådløse netværk på printeren ude problemer, men nu vil den ikke printe.

Når jeg har tændt printer og PC og udskriver et dokument, kan jeg høre og se printeren tage papir fra bakken og ind i printeren, den går bare aldrig igang med at skrive noget... Efter ca. 5 min. giver windows besked om at udskriftjobbet ikke blev gennemført og printeren spytter papiret ud blankt.

Printeren selv kan godt udskrive testsider hvis jeg beder den om det, men kun hvis jeg udksirver direkte fra printeren. Jeg har f.eks. udskrivet en status side der siger at alt fungerer som det skal med netværket osv. Den vil bare ikke udskrive NOGETSOMHELST der er sendt fra min PC.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. august 2007 - 13:43 #1
Den bliver vel ikke blokkeret af en firewall? - bare et bud.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
18. august 2007 - 15:04 #2
ja jeg tror også lidt på det som halifax siger.

har du prøvet at restarte det ?? bare et gæt
Avatar billede kotelet Nybegynder
18. august 2007 - 18:12 #3
HP's installation advarede selv mod firewall men sagde at den selv åbnede for de nødvendige porte. Jeg har genstartet både computer og printer flere gange og også geninstalleret.

Jeg prøvede at gå ind i egenskaber for printeren, og da jeg prøvede at udskrive en diagnosticeringsside gennem HP's eget program, da virkede den. Lige bagefter forsøgte jeg med et word-dokument. Det gad den ikke... Det eneste der sker er bare at printeren starter op, siger "Udskriver" på displayet, men den går aldrig i gang. Papiret hænger bare i printeren i 2-5 min inden den spytter det ud blankt og der kommer en fejlmeddelelse på computeren om at udskrivningen ikke blev gennemført.
Avatar billede kotelet Nybegynder
18. august 2007 - 18:18 #4
(Den gider heller ikke notepad eller adobe acrobat)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2007 - 12:54 #5
Det kunne måske være tjenesten Spooler, der ikke starter op, eller midlertidigt sat på pause??

Får du ved udskrivning ikke et printericon nede til højre ved uret? Klik på det og vælg din printer, klik på Start udskrivning, eller måske står der Fortsæt udskrivning - der er flueben ud for.

Du kan også finde punktet ved at gå i Printere og faxenheder, højreklik din printer og vælg Egenskaber.
Avatar billede kotelet Nybegynder
07. februar 2008 - 12:38 #6
lukker -- fandt aldrig nogen løsning.