Avatar billede aoos Nybegynder
18. august 2007 - 11:05 Der er 6 kommentarer

"Erstat" kommando

Hey, jeg har fået det problem at efter jeg har skiftet host på min side (og derfor eksporteret og importeret min database). Så er alle æ, ø og å'er fucked up. Nu hedder de i stedet æ (æ), ø (ø), og Ã¥ (å).

Er der ikke en måde hvor jeg kan bede hele min database om at skifte de nye "ødelagte" bogstaver ud med de originale?

Umiddelbart ligesom i et tekstdokument, hvor man også har en find og erstat funktion.

På forhånd tak, jeg elsker jer Eksperter.
AoOs
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 11:13 #1
Din tegn er repræsenteret i utf-8 - du skal blot på din side også vise dem som utf-8.
Avatar billede aoos Nybegynder
18. august 2007 - 11:19 #2
I mine indstillinger på min blog (som er hvor jeg i øjeblikket fokuserer på problemet) der står min encoding til at være UTF-8
Avatar billede aoos Nybegynder
18. august 2007 - 11:34 #3
http://aoos.dk/blog/

Indstillingerne er sat til UTF-8, men alligevel er æ, ø og å volapyk.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 12:31 #4
Både og - du har fået lavet en utf-8 konverterting for meget et sted i processen.
Avatar billede aoos Nybegynder
18. august 2007 - 13:06 #5
Nogen idé hvor ? Eller hvordan jeg kan konvertere - igen - så det hele bliver normalt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2007 - 13:16 #6
Det har ingen mulighed for at gætte. Hvis det står rigtig i databasen, hvor æ, ø og å hver fylder 2 bytes, er der ingen grund som sådan til at ændre det i databasen. Kan selvfølgelig være det står med "dobbelt-utf-8" i databasen. Men som sagt - jeg kan kun gætte med de oplysninger.