Avatar billede ppp2 Nybegynder
18. august 2007 - 09:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billede hyperlink

Jeg laver en hjemmeside hvor der bliver sat billede ind i størrelsen 300 x 225 pixel og har så lavet sådan at hvis man trykker på billedet virker det som et hyperlink til en ny side med et større billede som fylder hele skærmen og det er i for sig også godt nok.
Men nu har jeg set på nogle andre websteder at man bare kan trykke på et mindre billede og det så derefter åbner som et seperat større billede midt på skærmen, dog uden at det åbner en ny side som man derefterskal lukke på normal vis efter den er åbnet. Derefter kan man bare trykke på billedet igen og det lukker af sig selv og det syntes jeg jeg jo er temlig smart.
Er det mulig at lave dette i frontpage med evt. en HTML kode eller findes det i programmet.

Mvh PP
Avatar billede be_nice Juniormester
18. august 2007 - 10:05 #1
Hej ppp2,

Det nye vindue du åbner skal blot indeholde koden onclick = close funktionen, så kan du bruge denne smarte funktion.

Sig til hvis du ikke kan hitte det.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede ppp2 Nybegynder
18. august 2007 - 14:06 #2
Hej be_nice
Jeg vil gerne have en nærmere forklaring på hvordan du sætter koden ind i vinduet ?
Avatar billede be_nice Juniormester
18. august 2007 - 21:51 #3
Hej igen,

Sorry, har ikke været hjemme hele dagen - kommer lige tilbage på dette i morgen.

Håber at det er ok.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede ppp2 Nybegynder
29. august 2007 - 17:50 #4
Hej be_nice
Har du glemt mig ????
Avatar billede be_nice Juniormester
29. august 2007 - 20:12 #5
Hej igen,

Sorry - og ja, du har helt ret - jeg havde faktisk svedt det ud (ups)

Du får lige et link her, hvor jeg tidligere har hentet inspiration:

http://www.html.dk/artikler/00004/

Beklager den noget lange lev. tid.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede ppp2 Nybegynder
29. august 2007 - 21:18 #6
Tak, det kan jeg bruge til noget
Avatar billede be_nice Juniormester
29. august 2007 - 21:50 #7
Hej igen,

Tak for point - og beklager igen at det tog sin tid :o)

Håber at du kan få gavn af onclick funktionerne - god fornøjelse.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"