Avatar billede mramager Nybegynder
17. august 2007 - 15:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Låser Java min ip-adresse?

Hej

Her sidder jeg med en splinterny computer og oplever pludselig det samme problem med min gamle stationære computer, at som jeg tror efter at have installeret Java(TM) på computeren(for at kunne se nogen billeder), så sker der det dagen efter eller sådan noget, efter jeg åbnede explorer, stod der et eller andet med, om den skulle ændre adressen(change explore?). Som overskrift i denne pop-up stod der "Anti-hacker". Svarede jeg nej til at blokere den, ville internettet ikke længere, denne spørgsmål kom 3 gange, så 3. gang sagde jeg ja, så virkede den igen. Men kun 1 dag....!

Dagen efter fik jeg så computeren til at gendanne systemfiler, så jeg ikke skulle opleve det igen... Jeg gjorde det et par gange, da jeg kom i tanke om, at jeg på den gamle computer også installerede Java(TM) og fik problemer.

Min gamle computer havde WIndows Xp men min nye er en vista.
Hvad gør jeg? Nogen der genkender det samme problem?

Jeg har gendannet system, så jeg tror ikke Java(TM) er installeret. Men hvad gør jeg, hvis jeg er nødt til at installere Java igen og at den pop up dukker op igen?

Det skal siges, at det er kun foreløbig, at jeg mistænker Java programmet til at låse min ip-adresse, så jeg overhovedet ikke kan komme på nettet.

Nogen der kan genkende problemet?
Avatar billede mramager Nybegynder
17. august 2007 - 20:54 #1
halløj

det mig igen.
Den pop-up kom igen, efter en automatisk opdatering. Skrev det ned(nu tror jeg ikke, det har noget med installation af java sun).

Her er beskrivelsen:

Anti-Hacker

Process name: IEXPLORE.EXE
PROCESS ID: 2608
MICROSOFTFACTURER:  MICROSOFT CORPORATION
VERSION: 7.00.6000.16386

ACTION
EXECUTABLE FILE HAS BEEN CHANGED. SHOULD THE PROGRAM BE GRANTED NETWORK ACCESS?

ALLOW  ELLER BLOCK

Jeg måtte vælge "allow" alle 3 gange for at få internettet til at køre igen. Og den kører lige nu... indtil videre da...

Har jeg gjort det rigtigt? Jeg er nemlig ikke så god til det engelse halløj og edb-udtryk..
Avatar billede mramager Nybegynder
18. september 2007 - 17:08 #2
Lukker