Avatar billede tachoo Nybegynder
17. august 2007 - 14:24 Der er 12 kommentarer

vælge det rigtige grafikkort

hej experter.

Jeg skal have mig et godt grafikkort som fungerer rigtig godt med et LCD-TV. hvad skal jeg være opmærksom på, og er det muligt at få til ca. 1.000 kr.?
Avatar billede tachoo Nybegynder
17. august 2007 - 14:32 #1
og hvad giver i øvrigt det bedste signal til et HD-Tv? S-video eller vga?
Avatar billede tachoo Nybegynder
17. august 2007 - 14:35 #2
måske jeg lige skulle skrive lidt om specifikationerne på min pc.

kører med en AMD Athlon 64 3800+ processor
og har i dag et MSI 6600LE gfx.
Avatar billede tgv Nybegynder
17. august 2007 - 14:37 #3
HDMI giver det bedste signal, men siden ikke særligt mange GFX understøtter dette endnu er DVI oxo godt (HDMI uden lyd). Eneste problem er hvis dit TV FORVENTER at HDMI/DVI input er fra en DVD afspillere og begynder at skalere, så skal du til at underscan det, og det er pisse irriterende :)

VGA har ikke de problemer, men DVI giver bedst billede, kan ihvertfald se en forskel på mit !

Hvis du kun skal bruge det til HTPC (og ikke spil) ville jeg tage et af de nye AMD kort, HD2600 eller 2400.
Avatar billede jop... Nybegynder
17. august 2007 - 14:37 #4
Det bedste ville jo være dvi eller HDMI. Har du de indgange i dit tv?
Avatar billede tgv Nybegynder
17. august 2007 - 14:39 #5
Jeg kan se at dit 6600LE allerede både har VGA og DVI output, hvilket et bruger du til din monitor? Eftersom du så bare kan bruge det andet til TVet :) Og hold dig LANGT væk fra s-video :)
Avatar billede tachoo Nybegynder
17. august 2007 - 14:45 #6
Jeg har ikke nogen monitor - bruger tvet sompcskærm. Men der er ikke noget DVI stik i skærmen...
Avatar billede tgv Nybegynder
17. august 2007 - 14:52 #7
Hvis der ikke er noget DVI stik i skærmen, så brug VGA :P
Avatar billede tachoo Nybegynder
17. august 2007 - 14:53 #8
bliver man ikke nødt til at have et kraftigere gfx for at kunne køre spil og lign.?
Avatar billede jop... Nybegynder
17. august 2007 - 15:36 #9
Kommer jo helt an på spillene.. :-)

Men til de "hurtige" spil med meget 3d-rendering kunne man da godt overveje at kigge lidt efter noget bedre  ;-)
Avatar billede tachoo Nybegynder
17. august 2007 - 16:24 #10
Hvad vil du der anbefale?
Avatar billede jop... Nybegynder
18. august 2007 - 07:52 #11
Kommer jo helt an på, hvor meget du vil spendere.

Jeg plejer at kigge her, for at finde det bedste til prisen:
http://www.tomshardware.com/2007/08/06/the_best_gaming_video_cards_for_the_money/

Selv har jeg lige købt et 8800 GTS med 320 MB DDR som denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313470
Et godt kort der rykker alle spil rundt  :-)

Men kig på SIden. Du kan i den nerderste dropdown menu vælge kort i de forskellige prisklasser. De opdaterer med en ny artikkel hver måned.
Avatar billede jop... Nybegynder
03. december 2007 - 14:31 #12
tid til at lukke?