Avatar billede lkg Nybegynder
17. august 2007 - 10:05 Der er 9 kommentarer

Kan man flytte en vista premium installation?

Hej!
Jeg har installeret windows vista premium på en disk i mit system med dual-boot funktion med windows XP og det fungerer fint.
Nu har jeg købt en WD Raptor disk, som jeg gerne vil have installationen over på, da det jo giver lidt ekstra fart.
Kan man flyttet en vista installation med f.eks. ghost eller lignende eller editere bootfunktionen, så den går til den anden disk?
Hvis man skal afinstallere og geninstallere windows kan man så gøre det fra vistainstallationen?

Lkg
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 10:45 #1
Ja det har jeg gjort adskillige gange, du kan gøre det med INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 10:47 #2
Hvis du ønsker at ændre bootfunktionen http://www.helgec.dk/vistabootpro.html
Avatar billede lkg Nybegynder
17. august 2007 - 11:58 #3
Tak for svaret. Det var dog en utrolig god og informativ "how to" som jeg har printet ud hhv. brændt cd'en samt hentet programmet vistabootpro. Jeg har en del plads diskmæssigt, så det bliver intet problem, og jeg har ingen data under min nuværende vistainstallation, der behøver gemmes. Jeg har ghosted min vista installation til min nye raptor og den ligner nu til forveksling min originale vistainstallation, så du mener i princippet det vil være tilstrækkeligt at køre vistabootpro fra vistainstallation og tilføje det nye drev med vistafilerne. Sker der noget i forhold til den dualboot jeg har nu, hvor jeg kan vælge mellem xp (som jeg stadig anvender meget) og vistaen?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 12:52 #4
Det vil jeg mene
Avatar billede steffenernst Nybegynder
17. august 2007 - 21:16 #5
Hvordan åbnes denne iso fil ?
Har prøvet forgæves med VLC og WMP 11.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 21:37 #6
s`rry nu er jeg slet ikke med - brænd ISO filen som et bootimage -> boot op på cd`en og følg denne guide http://www.helgec.dk/insert.html#GPARTED:
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 21:45 #7
Du skal lige præcisere lidt nærmere hvad det er du vil - jeg fik muligvis givet dig et forkert link det skulle vist være http://www.helgec.dk/insert.html#Overf%F8r+disk1+til+disk2
Jeg beklager
Avatar billede steffenernst Nybegynder
17. august 2007 - 21:52 #8
OK - har forstået. Troede jeg kunne vælge mellem at se eller brænde denne ISO fil.

Har andre ISO filer jeg kan åbne med (afspille) med VLC.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
17. august 2007 - 22:52 #9
ser fint ud.

Så vidt jeg kan se, kan man udføre samme operation med enten Partition Manager eller

Acronis True Image