Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 23:16 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Afinstallere Adobe Reader

Jeg kan ikke installere Adobe Reader fordi der er gået fuck i den gamle verison.

Jeg har været i fejlsikret og søge på ALT adobe og slette det.
Jeg har brugt regclenere til at finde rester efter det og jeg kan ikke finde mere.

ALLIGEVEL kan jeg ikke installere version 8 nu her. Den siger at den ikke kan fjerne den tidligere version.

har du noget med Windows Installer at gøre.

Vil det hjælpe at installer netframework 2 ?

GODE råd søges!!
16. august 2007 - 23:22 #1
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
16. august 2007 - 23:24 #2
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Der er et punkt i menuen som omhandler "Windows Installer" ???
Avatar billede hcma Novice
16. august 2007 - 23:40 #3
ved godt at det ikike løser problemet med Adobe Reader, men har du overvejet at benytte Adobe Digital Editions i stedet ?
http://www.adobe.com/products/digitaleditions/
Avatar billede halifax Nybegynder
17. august 2007 - 03:29 #4
Hvis du måske har rod i Windows Installer oplysningerne så brug dette program til at rydde op med
WINDOWS INSTALLER CLEAN UP UTILITY
http://support.microsoft.com/kb/290301

WHAT IS THE WINDOWS INSTALLER CLEAN UP UTILITY?
The Windows Installer Clean Up Utility is a tool that can be used to remove Windows Installer configuration management information if a problem occurs.

*** NOTE: The Windows Installer Clean Up Utility should not be used to remove the 2007 Microsoft Office System installation information. ***

The Windows Installer configuration management information can become damaged if any of the following issues occur:

- The computer's registry becomes corrupted.

- A registry setting that is used by the Windows Installer is
  inadvertently changed, and this change results in a problem.

- The installation of a program that uses Windows Installer (for
  example, Microsoft Office 2003) is interrupted.

- There are multiple instances of a setup program running at the same time, or
  an instance of a setup program is "blocked."
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2007 - 06:57 #5
Eller et andet alternativ til Adobe Reader
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 07:56 #6
Et sådant problem løses ofte ved at installere den gamle version igen, og reboote. Derefter kan du sikkert afinstallere.
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 17:15 #7
Dr Larry. har brugt CCleaner.

Har ikke prøvet DialFIX

Jeg har bare på fornemmelsen at det har noget at gøre med Adobe Reader.

Det skal være dette program som skal installeres igen - og ikke et alternativt program.

Halifax - der sker vel ikke ngoe tmed at lave en clean af Windows Installer?

Andre gode bud HVIS ovenstående ikke duer?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 17:30 #8
(Alle) programmer hvor jeg har haft samme problem, er alle løst med 17/08-2007 07:56:57, på nær nogle få, men de har oftest drejet sig om software til hardware.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 17:31 #9
Hvilken version kan ikke fjernes?
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 17:37 #10
Jeg har installeret den gamle verison igen uden resultat. Det er version 7.

Kan man ikke gøre det manuelt i regedit? Jeg ved bare ikke hvordan?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 17:55 #11
Installerede du, og bootede?
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 17:56 #12
Jeg slettede alt i fejlsikret. Genstartede - downloadede version 7 installerede (og det kunne jeg ikke)

Kan ikke se den i regcleaner og i tilføj/fjern
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 18:00 #14
... og lad være med at bruge regcleanere til den slags. Det skader mere end gavner, i en sådan situation. Er man nødt til at fjerne programmet manuelt, d.v.s. slette filer og entries i reg. databasen, er det dog et must.
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 18:09 #15
Er det ikke denn jeg skal følge:

Remove all updates and other versions of Acrobat or Adobe ReaderProblems with updates or older Acrobat or Adobe Reader installations can prevent the uninstallation. Removing these updates or other versions can eliminate related issues and allow the uninstallation of Acrobat or Adobe Reader to complete successfully.

Remove all updates and other versions of Acrobat or Adobe Reader using Add/Remove Programs.
Choose Start > Control Panel and double-click Add/Remove Programs.
Select separate updates and other versions of Acrobat or Adobe Reader and click Remove.
Follow the on screen instructions to remove the application.
Select problem uninstall and click Remove.
Follow the on screen instructions to remove the application.

Den er nemlig prøvet
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 18:11 #16
Den kan ikke finde noget i opstart - hverken via RegCleaner eller msconfig. Den finder ingenting (heller ikke mappen) i fejlsikret tilstand når man søger på alel filer alle steder med navnet Adobe (eller reader) ...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 18:16 #17
"Remove Acrobat or Adobe Reader with Startup Items and Services disabled"
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 18:20 #18
Denne?

Remove Acrobat or Adobe Reader with Startup Items and Services disabledDisable startup items and services to shutdown applications that may interfere with the uninstallation of the application. After disabling startup items and services please attempt the uninstallation again. Re-enable the startup items and services if the issue is resolved.

Disabling Startup Items and Services for Windows XP
Quit all applications.
Choose Start > Run, type msconfig in the Open text box, and click OK.
Write down all unselected items under the Startup and Services tabs.
Deselect Load Startup Items on the General tab. Verify that Process System.ini File, Process WIN.INI File, and Load System Services are selected.
Click the Services tab, and check Hide All Microsoft Services.
Select Disable All.
Click Apply, and restart Windows for the changes to take effect.

Note: Upon restart, you'll be notified that the System Configuration utility has made changes to the way that Windows starts up. Click OK. When the System Configuration utility appears click Cancel.

Right-click icons in the Notification Area and close or disable any startup items that are still active.
Re-Enabling Startup Items and Services for Windows XP
Choose Start, type msconfig in the Search text box, and press Enter.
Click the General tab, and choose Normal Startup.
Deselect any items that you wrote down in Step 3 of the previous section.
Click Apply, and restart Windows for the changes to take effect.
Disabling Startup Items and Services for Windows 2000

Synes jeg har gjort det? Er virkelig lost ...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 18:28 #19
Det der er dit mål er at fjerne eller geninstallere den gamle version, ikke installere den nye.
Har du en "Acrobat Reader" i tilføj/fjern programmer?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 18:36 #20
Hvis du ikke får det til at virke, så slet alle mapper i registreringsdatabasen der hedder noget med "Adobe" eller "Acrobat". Slet også folderen, hvor Adobe er installeret.
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2007 - 18:38 #21
Det er mit må at kunne se pdf filer uanset version.

Nej Den er ikke i tilføj/fjern..
Folderen Adobe er slettet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. august 2007 - 01:14 #22
Og hvad så?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. august 2007 - 12:06 #23
Der sker IKKE noget ved at køre WINDOWS INSTALLER CLEAN UP UTILITY - hvis ikke du allerede har prøvet det.

Når programmet er startet op, markeres det program der ønskes cleanet og detr klikkes på Remove

Beskrivelse af programmet er på dansk i link'et jeg lagde ovenfor.
Avatar billede susanne72 Nybegynder
18. august 2007 - 23:58 #24
Er eksakt det samme problem her. Jeg har også brugt Adobes såkaldte "løsning" - intet virker. Jeg har prøvet alt, og har præcist fuldt alle deres anvisninger (har faktisk prøvet af 2 omgange for en sikkerheds skyld) men uden resultat. Det er sq træls!  Orker bare ikke reinsta..... *suk*
Avatar billede htmlkongen Novice
19. august 2007 - 14:57 #25
Nej true...

Er lidt lost her.

Akyhe - virker bare ikke. Kan ikke geninstallere efter det. Der MÅ ligge noget i regedit et sted som blokerer.

Smid svar hvis nogle vil ha point
19. august 2007 - 16:08 #26
Altså disse mapper har du 'ædt' -> (Normalt skjulte) ???

C:\Documents and Settings\********\Application Data\Adobe
C:\Documents and Settings\********\Application Data\AdobeUM
C:\Documents and Settings\********\Lokale indstillinger\Application Data\Adobe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\
C:\Programmer\Fælles filer\Adobe
Avatar billede htmlkongen Novice
20. august 2007 - 17:40 #27
Jeps :S
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. august 2007 - 17:47 #28
... og slettet alt i reg. databasen?
Avatar billede htmlkongen Novice
21. august 2007 - 00:04 #29
Jeps. Smid blot svar. Geninstallerer computeren :-)
21. august 2007 - 07:45 #30
Ping...
(Det var et [svar]...)
Læg selv et [svar] og la' os alle dele ... 200P er for meget for dette spm...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. august 2007 - 08:54 #31
'
Avatar billede htmlkongen Novice
21. august 2007 - 13:25 #32
Okay.

Tak for hjælpen.