Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 21:13 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Password fjernelse (Windows XP)

hejsa...
jeg har et stort problem med min stationære pc, jeg tilføjede et password til din men den gidder ikke åbne mere, jeg ved ikke hvorfor håber i vil hjælpe mig...
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 21:17 #1
Kan du ikke lige præve at skrive dit spørgsmål igen, da det ikke er helt forståligt :o)
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 21:18 #2
*prøve
Avatar billede amian Nybegynder
16. august 2007 - 21:35 #3
hva´ si´r du???
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 21:37 #4
Ok, i ved godt at man kan sætte en password op på windows xp altså når den starter skal man skrive koden får at den åbner helt... nu gidder den ikke mere...
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 21:37 #5
altså i brugerkonti
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 21:41 #6
Kan din maskine ikke skrive æøå ?? - det ser meget mærkeligt ud, det du skriver ?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2007 - 21:44 #7
Du kan jo se om denne guide virker http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 21:45 #8
Start maskinen i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart)
Der vil optræde forskellige kontoer, f. eks ens egen, gæste konto osv.
Men der vil også være en der bare hedder Administrator og den klikker man på.
Når man er i fejlsikret tilstand, så klik på start, klik på kør og skriv:
control userpasswords2 - enter

Nu kommer der en ny boks op med div. brugerkonti.
Her markere man blot den linie med ens konto/brugernavn og klikker på knappen "nulstil adgangskode"
Her bliver man bedt om at indtaste ny adgangskode og bekræftelse af ny adgangskode - OK
OG NEJ, den spørger IKKE efter tidligere adgangskode.
Genstart maskinen normalt og log ind med din nye kode.

Hvis man så går i kontrolpanel, brugerkonti, klikker på sin egen konto.
Her kan man så klikke på linien: Fjern adgangskode (hvis man vil det)
Nu bliver man bedt om det tidligere kodeord/password, for at kunne slette.

Hvis man er ene bruger på maskinen eller ikke vil bruge login osv. så kan man i stedet for at ændre password udføre dette i samme boks:
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.  (gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)
Eller se en anden metode / måde på det:
http://support.microsoft.com/kb/321305/da
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 21:46 #9
helgec > god gerning kan ikke skrives for tit ;o)
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 21:48 #10
ok skal lige prøve men gidder du lave et "svar" alligevel hvis den nu skulle virke ?
Avatar billede azerty Juniormester
16. august 2007 - 22:09 #11
Det ligner unægtelig "html_æ_ø_å" (æ ø å)  :-)
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 22:12 #12
Aaarh... efter jeg har kørt fejlsikret tilstand, kan jeg ikke se nogle "brugere" altså administrator fx. det skal lige siges at det er koden på administratoren som jeg ikke kan komme ind på.
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 22:13 #13
altså kan ikke gå ind på "kør" for at skrive: control userpasswords2
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 22:24 #14
Hvad får du af kontoer i opstarten i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 22:25 #15
Intet, den starter bare og så spørger den efter adgangskoden ...
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 22:33 #16
Det lyder mystisk, der skulle gerne være kontoer i fejlsikret tilstand.
Du trykker på F8 og får vist menuen og kan vælge f.eks fejlsikret tilstand osv.
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 22:38 #17
yep jeg trykker på f8 derefter vælger jeg fejlsikret tilstand.
også efter jeg har valgt fejlsikret tilstand men alligevel så spørger den efter adgangskode...
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 22:38 #18
og så
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2007 - 22:40 #19
altså jeg kører fejlsikret tilstand... men alligevel spørger den efter kode
Avatar billede morhan Novice
16. august 2007 - 23:08 #20
Hvis du har kode på alt, inkl. den indbyggede admin, skal du have fat i specialværktøjet
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 06:57 #21
Avatar billede haverslev Novice
17. august 2007 - 07:37 #22
Eller du kan være heldig at køre systemet og deved få det ændret .

Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse
Avatar billede m-nur Nybegynder
17. august 2007 - 12:38 #23
#1 skal jeg brænde filerne på en cd, og så sætte den ind i pc´en ?
#2 det er netop det jeg ikke kan, jeg skriver fra min bærbare lige nu...
Avatar billede m-nur Nybegynder
17. august 2007 - 21:12 #24
Jeg har lige fundet ud af hvad der er galt, min adgangskode indholdte et "ø", dvs. at når jeg skal skrive adgangskoden skal det være på engelsk tastatur altså, Ø´et bliver til et " ' ", men så er problemet, det at jeg ikke kan få den til at skrive på dansk... Argh
Nogen der ved hvordan ? Please ...
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 21:28 #25
ER det på den syge computer du sidder skriver denne gang hø - indstil dog det tastatur hvis du vil ha hjælp
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2007 - 18:40 #26
Avatar billede m-nur Nybegynder
18. september 2007 - 19:59 #27
Tak, for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2007 - 20:16 #28
Selv tak ;o)