Avatar billede mikio Nybegynder
15. august 2007 - 23:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vis med FSO hvilket filer der er i mappen

Hej

Hvordan får jeg følgende script til at vise f.eks. at det er MS Word ell. Excel filer der er i mappen:

<%
ImageDir = "../aplan/old/" ' Mappen med filerne'
Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
Set objFiles = objFolder.Files

intPage = Request.Querystring("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
  intPage = 1
End If

intPageSize = 1 ' Antal filer på hver side'
intImgCount = objFiles.Count
intPageCount = -Int(-(intImgCount/intPageSize))

Response.Write "<p><strong>" & intImgCount & " files - "
Response.Write "showing page " & intPage & " of " & intPageCount & ":</strong></p>"

For Each Image In objFiles
intFile = intFile +1
If (intFile >= ((intPage-1)*intPageSize)+1) And (intFile =< (intPageSize*intPage)) Then
  Response.Write "<p><HREF='" & ImageDir & Image.Name & "' /></p>"
End If
Next

strScriptName = Request.Servervariables("ScriptName")
Response.Write "<p>Go to page "
For i = 1 To intPageCount
Response.Write "<a href=" & strScriptName & "?page=" & i & ">" & i & "</a> "
Next
Response.Write "</p>"
Set objFS = Nothing
%>
Avatar billede w13 Novice
16. august 2007 - 04:51 #1
Tilføj: Response.Write objFS.getExtensionName(Image)

til følgende:
--------------------------------------
For Each Image In objFiles
intFile = intFile +1
If (intFile >= ((intPage-1)*intPageSize)+1) And (intFile =< (intPageSize*intPage)) Then
  Response.Write "<p><HREF='" & ImageDir & Image.Name & "' /></p>"
End If
Next
--------------------------------------
Eks.:
--------------------------------------
For Each Image In objFiles
intFile = intFile +1
If (intFile >= ((intPage-1)*intPageSize)+1) And (intFile =< (intPageSize*intPage)) Then
  Response.Write "<p><HREF='" & ImageDir & Image.Name & "' />"&objFS.getExtensionName(Image)&"</p>"
End If
Next
Avatar billede mikio Nybegynder
16. august 2007 - 20:44 #2
Tak det virker. Vil du ved samme lejlighed svare på hvordan jeg så gør det muligt at åbne filerne?
Avatar billede mikio Nybegynder
16. august 2007 - 21:00 #3
Det jeg vil, er at kunne uploade nogle filer (PDF, Word og Excel) direkte fra et site, så andre brugere kan vælge/åbne den ønsket fil.
Avatar billede w13 Novice
16. august 2007 - 21:10 #4
jaeh, denne linje er lidt sjov:
  Response.Write "<p><HREF='" & ImageDir & Image.Name & "'></p>"
Skal være:
  Response.Write "<p><a href='" & ImageDir & Image.Name & "'>" & ImageDir & Image.Name & "</a></p>"
Avatar billede mikio Nybegynder
16. august 2007 - 21:24 #5
Tak - det virker. :-)
Nu kom jeg med et tillægs spg - så har jeg naturligvis også kommet med tillægspoint.
Avatar billede w13 Novice
16. august 2007 - 21:41 #6
Takker! :D