Avatar billede oergaard Nybegynder
15. august 2007 - 14:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mappen 'Dokumenter'

Min genvej til mappen 'dokumenter' er død, de resterende genveje virker ok.

Nogen der kan hjælpe mig med at få genvejen til at virke.

Det skal lige siges, at hvis jeg opretter en ny bruger, har denne bruger det samme problem.

//oergaard
Avatar billede kenneth_nine Nybegynder
15. august 2007 - 15:30 #1
Højre klik på mappen dokumenter, og så i egenskaber, der har du en knap til at gendanne standard instillinger.
Avatar billede oergaard Nybegynder
15. august 2007 - 19:52 #2
Det har jeg forsøgt, men det virker ikke.

Der er tale om en arbejdscomputer, som oprindeligt er sat op til at kører på et domæne, men har i stedet fået sat den op til at køre på arbejdsgruppe. Jeg vil tro at Vista et eller andet sted er sat op til at 'Dokumenter' findes på et netværksdrev.

Jeg vil tro at fejlen skal rettes i registreringsdatabasen.
Avatar billede oergaard Nybegynder
15. august 2007 - 20:07 #3
Problemet kan også løses hvis der er en der ved hvordan, man tilføje sin egne genveje i start menuens højre side.

Hvis der er en der kan hjælpe mig med at tilføje min egne genveje, giver jeg gerne 100 points mere i et andet spørgsmål.
Avatar billede majbom Novice
15. august 2007 - 20:09 #4
kan desværre ikke hjælpe, men jeg har haft samme problem, jeg fandt dog ingen løsning før jeg gik tilbage til xp...
jeg havde dog mappet genvejen til et drev, da det var der dokumenterne lå, men der skete intet når man trykkede på genvejen...
Avatar billede oergaard Nybegynder
15. august 2007 - 20:14 #5
Jeg overvejer også seriøst at vende tilbage til XP - det ved man sku hvad er!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. august 2007 - 22:24 #6
Kan du ikke manuelt rette stien ind til den korrekte i dens options,default vil være C:\Users\xxxx\Documents
Avatar billede oergaard Nybegynder
16. august 2007 - 08:02 #7
Hvis du med manuelt mener, at jeg skal højreklikke på mappen og vælge egenskaber, så er det allerede afprøvet.

Når jeg højreklikker på mappen får jeg kun mulighederne 'Kopier', 'Omdøb' & 'Egenskaber'.

Hvis jeg klikker på 'Egenskaber' får jeg kun fanen 'Generelt'
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 15:49 #8
Ja så duer det jo ikke meget..Prøv at køre en cc cleaner på den,og se om den kan rette fejlen op.Er ikke sikker men det er da et forsøg værd om ikke andet.http://www.ccleaner.com/
Avatar billede oergaard Nybegynder
16. august 2007 - 16:19 #9
Det virkede desværre ikke.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 19:24 #10
Ok var også lidt af et longshot,håbede den vill rette reg fejlen..

Hvis du i søg skriver  shell:personal  åbner din mappen så?..
Avatar billede oergaard Nybegynder
16. august 2007 - 20:02 #11
Nej den skriver: "Windows kan ikke finde shell:personal. Kontroller, at du skrev  navnet korrekt, og forsøg derefter igen."
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 23:28 #12
Ok så har vi fundet roden til problemmet tror jeg.mydosc skal registreres igen.

Åbn start::kør..Skriv regsvr32 /mydocs.dll

Nogen gange er det muligt man skal unreg den først.For at gøre det skriver du regsvr32 /u mydocs.dll

Og så reg du den igen med regsvr32 /mydocs.dll

Håber det løser det.
Avatar billede oergaard Nybegynder
17. august 2007 - 09:04 #13
Den kommer desværre med en fejl:

"Modulet 'modocs.dll' blev indlæst, men indsætningspunktet DllRegisterServer blev ikke fundet.

Kontroller, at 'mudocs.dll' er en gyldig DLL- eller OCX-fil, og prøv derefter igen."
Avatar billede oergaard Nybegynder
17. august 2007 - 09:13 #14
Der skulle selvfølgelig stå "mydocs.dll" og ikke "modocs.dll" :-)
Avatar billede oergaard Nybegynder
17. august 2007 - 09:43 #15
corleonedk> Smider du ikke et svar, jeg har knækket den på baggrund af din hjælp.

Jeg søgte på mydocs.dll og fandt frem til en side, hvorpå der stod strengen i registreringsdatabasen.

Start -> Kør -> "regedit" Ok:
HKEY_CURENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Den udvidelige strengværdi "personal" indeholder stien til ens dokumentmappe. Ønsker man standard skal værdien altså være "%USERPROFILE%\Documents"

//Oergaard
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. august 2007 - 15:18 #16
Aha jamen det va da kanon,vi kom da på rette spor.Godt det blev fixet ;)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. august 2007 - 15:21 #17
Sad faktisk og kiggede på den streng igår aftes,men ville se om problemmet lå i at mydocs.dll havde mistet registreringen.Det kan nemlig godt ske at de gør det.
Avatar billede oergaard Nybegynder
19. august 2007 - 08:44 #18
Tak for hjælpen :-)