Avatar billede fjollerik Nybegynder
15. august 2007 - 12:51 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til fjernsupport

Hey exp'er!

Jeg har prøvet det der fjernsupport over msn, og ville høre om man ikke kan slå fjernsupport til på en computer så man ikke skal acceptere når en bruger vil ind på min computer.. så jeg f.eks. kan gøre så det kun er mig som kan komme ind på min computer hjemme, via mit arbejde ?

Hvordan gør man lige.. forklar forklar :D
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2007 - 13:16 #1
Når du slår fjernsupport til, så åbner du altid for en risiko der kan udnyttes, jeg vil derfor anbefale dig at bruge en eller anden form for kryptering til at beskytte dig selv og tilsikre at det (med stor sansynelighed kun er dig der kan komme på).

Jeg vil anbefale at du kikker på fjernsupport via f.eks. hamachi http://www.hamachi.cc/download/list.php eller via SSH
Avatar billede fjollerik Nybegynder
15. august 2007 - 13:37 #2
Kan jeg godt starte programmer på andre computere via dette program ?

Ellers skal jeg bruge fjernsupport nemlig.. det ved jeg man kan starte andre programmer
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 13:39 #3
er det dine egne computere du skal have adgang til,  uden at der sidder en bruger i den anden ende og skal have hjælp `?
Avatar billede fjollerik Nybegynder
15. august 2007 - 13:55 #4
ja.. computerene er bare i hver sin del af byen, så det ville være lettere og fixe tingene via nettet i stedet for at tage hele vejen hen til computerene :D
Avatar billede steffansp Nybegynder
15. august 2007 - 13:59 #5
du kunne jo også slå fjernsupport fra i windows og bruge alternativer som TeamViewer, dog kan det vidst ikke overføre filer.. Og da er hamachi som bufferzone linker til genial.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 14:00 #6
hvis du bruger xp pro, så kan du fjernstyre denne computer fra en anden med fjernskrivebord.
Højreklik denne computer > egenskaber > fjernforbindelser > tillad brugere at oprette en fjernforbindelse til denne computer.

Hvis du ikke bruger xp pro, kan du alternative installerer uvnc, som er et fjernstyringsprogram, der fungerer på en lignende måde.

http://www.uvnc.com/
Avatar billede fjollerik Nybegynder
15. august 2007 - 23:42 #7
Okay :D
Fedt med de links og nye programmer i giver, men problemet er bare, at jeg skal kunne komme ind på en anden computer og f.eks. gå ind og slette papirkurven eller andre ting, uden at arktivere på selve den computer jeg vil ind på... kan jeg det :D
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2007 - 06:13 #8
ja,  uvnc  eller en xp pro computer.
Med uvnc skal du bare installerer uvnc på den computer du vil fjernstyre først selvfølgelig ! og så skal den self have internetforbindelse....

så er det bare at forbinde til ipaddressen på den computer du ønsker at fjernstyre, og vupti...
Avatar billede AnyFellow Mester
16. august 2007 - 12:16 #9
Du kan oprette dig på www.logmein.com. Derfra vil du kunne fjernstyre din computer fra andre maskiner.

Jeg har selv brugt det i et års tid, og det fungerer rigtig godt.
Avatar billede fjollerik Nybegynder
21. august 2007 - 08:25 #10
Spørg lige dumt.. men hva er uvnc ? :/
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 08:31 #11
jeg har lagt et link,  www.uvnc.com    lidt det samme som logmein.com og hamachi, bare en anden producent og anden software.
Men de kan stort set det samme....
Avatar billede fjollerik Nybegynder
30. august 2007 - 10:10 #12
kan jeg styrre en computer uden af skulle acceptere med både www.logmein.com og www.uvnc.com

? :)
Avatar billede fjollerik Nybegynder
05. marts 2008 - 16:11 #13
Fed nok... logmein.com er vist udemærket.. jeg prøvede og arbejde lidt med det men det var for indviklet.. hehe så fandt jeg www.teamviewer.com/

Det er ginialt :) der får man bare et nummer til computeren og så kan man logge ind og lave alt uden der er nogen i den anden ende skal acceptere...

Men tak for svarne..
Avatar billede steffansp Nybegynder
05. marts 2008 - 19:14 #14
Det var ligesom det jeg skrev i min post 15/08-2007 13:59:28...