Avatar billede flora Nybegynder
15. august 2007 - 09:22 Der er 7 kommentarer

Problem med filer på windows netværk

Hej! Jeg har en MacbookPro på et windows netværk.
Problemet er eksempelvis, jeg opretter en ny fil i en mappe på et delt drev via en windows maskine.
Denne fil kan jeg ikke se når jeg er koblet op via mac'n.
Jeg kan se alle de tidligere oprettede filer, men ikke den nye!?!

Nogen der har en forklaring/løsning på problemet?
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. august 2007 - 09:30 #1
Jeg har før oplevet at der er udfordringer med 10.4.7 og fremover mht dette. Prøv at restarte din "finder", så burde den poppe frem. Det er som om den ikke opdaterer sig efter en fil oprettes...
Avatar billede flora Nybegynder
15. august 2007 - 09:31 #2
Når du siger "restarte" tænker du så bare på at lukke via rødt kryds, eller? fordi jeg har prøvet at "skubbe" netværket ud og starte det op igen.
Avatar billede sd8220 Seniormester
15. august 2007 - 09:48 #3
Hejsa
Han mener formodentlig at lukke Finder helt, ligesom du lukker et program. Det kan du gøre med kommandoen Afbryd... i din Æble-menu. På listen, der kommer frem, kan du så klikke "Start igen", når du har markeret Finder.
Det er fordi, Finder er længe om at genopfriske filoversigten på netværksdrev.
Og jeg kan næsten høre, at det ikke hjalp bare at lukke og genåbne vinduet?
Der findes, så vidt jeg husker - selvfølgeli uden at kunne huske navnet - et lille program eller noget, der kan tvinge Finder til at opdatere. Prøv at søge på versiontracker.com.
Er du vant til at bruge Terminalen, så kan du jo se, om den ikke kan finde dine filer, og så kan du jo bruge den i stedet; men det er jo ikke lige det, der er meningen  ;(
Held og lykke, Sebastian
Avatar billede flora Nybegynder
15. august 2007 - 09:55 #4
Nu har jeg prøvet at rode lidt med det, det hjalp ikke at afbryde finder.
Dog undrer jeg mig over, jeg har 2 drev jeg benytter mig af på windows serveren, det ene er vores kundekartotek, det andet er vores billede database.
Kundekartoteket er det jeg har problemer med, men hvis jeg opretter en fil på billededatabase harddisken, så er der intet problem!? På dette drev sker opdateringen med det samme,,, nu bliver jeg sq forvirret ;o)
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. august 2007 - 12:59 #5
Det kan ikke være et spørgsmål om rettigheder, altså om du fået tildelt adgang til at se visse dele af drevet..?
Avatar billede flora Nybegynder
15. august 2007 - 13:09 #6
Det er åbentbart ikke så ligetil et problem, jeg må nok hellere kontakte det firma der har opsat vores netværk.
Jeg takker mange gange for hjælpen til at be/afkræfte problemet, hvis I mener jeg skylder nogle point for jeres hjælp, så sig endelig til...
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. august 2007 - 13:38 #7
det er helt fint, bare du lige poster en kommentar herinde med løsningen når du finder frem til den...