Avatar billede meinertt Nybegynder
14. august 2007 - 22:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til NAS via WLAN

Jeg har en Synology Disk Station, som jeg er ved at opsætte.

Det går fint når jeg er på LAN og kan også få adgang til den fra WAN. Men når min computer er tilsluttet netværket trådløst kan jeg ikke få kontakt!

Nogen der har en Synology Disk Station, som kan hjælpe?!?
Avatar billede meinertt Nybegynder
15. august 2007 - 10:24 #1
Hjælp.....kan simpelthen ikke få det til at kører!!! Kan overhovedet ikke finde NAS'en når min computer er på WLAN, selvom det er samme router de kører gennem!!!
Avatar billede canzer Nybegynder
15. august 2007 - 13:07 #2
Ligger Wlanet på samme net som nas'et? altså, har dit trådløse hw samme ip range (og er på samme net) som det dit NAS står på?

Hvis du har fx en router til dit LAN og så også en router til dit Wlan og ikke har sat routeren til at fungere som accesspoint så vil du ikke kunne tilgå NAS'et uden at have ordnet dette.
Avatar billede meinertt Nybegynder
15. august 2007 - 14:53 #3
Jeg har kun én router med indbygget accesspoint (Zyxel P-2602HW-D1A). NAS'en er tilsluttet direkte og min computer kan som sagt kun få adgang til NAS'en når jeg tilslutter den med kabel!
Avatar billede meinertt Nybegynder
26. januar 2008 - 16:35 #4
Lukke