Avatar billede tulip Nybegynder
14. august 2007 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke efter den er formateret.

Hej Eksperter.
Jeg har været i gang med at installere Win XP Pro, på min lillebrors pc.
Først ville den ikke finde nogle harddiske da jeg skulle til at installere windows, men det har jeg fået til at virket nu.
Men nu kan jeg ikke komme på nettet, først kunne den ikke finde det trådløse netværkskort, men jeg har fundet en driver og er nu tilsluttet vores netværk, men den vil stadig ikke oprette forbindelse til internettet. Det er ikke netværket det er galt med, for det virker fint på min (den her).

Håber der er nogle der kan hjælpe.

PS. Det er er en HP Pavilion dv8000. Der var ikke nogle drivere med computeren.
Avatar billede perhol Seniormester
14. august 2007 - 22:43 #1
Den skulle vel aldrig være købt med Windows Vista.
Sidder selv i problemer til halsen med sådan en.
Avatar billede tulip Nybegynder
14. august 2007 - 22:46 #2
Nej den er købt med XP Home, men nu skal den have XP Pro.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 06:41 #3
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2007 - 09:36 #4
SSID eller password er måske forkert?
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2007 - 09:37 #5
Kan Netstumbler finde nettet http://www.netstumbler.com/ ?
Avatar billede vunde Nybegynder
15. august 2007 - 09:57 #6
Jeg sad selv og rodede med det samme igår. Du skal sørge for at computeren kører med samme kryptering som din trådløse router.

Du skal ind og finde netværket, og når du så prøver at tilslutte til det, skal du finde nogen egenskaber hvor du sætter krypteringen til det samme som det er på din router.

Den almindelige router har WEP, WPA og WPA2 kryptering.
WEP er noget med nogen krypteringsnøgler, hvor du skal fortælle comnputeren hvilken nøgle den skal bruge. På min router kan man skrive 4 forskellige nøgler ind, og opdele adgangen i 4.

WPA kryptering skal også bruge en krypteringsnøgle, men benytter sig af en slags krypteringsscript hvor man kan vælge TSIK-krytering. WPA2 kryptering benytter sig af AES-kryptering.

Dvs. når du prøver at oprette forbindelse, og finder egenskaberne for tilsluttelsen, skal du først vide hvilken sikkerhedskryptering der er sat på routeren af de tre muligheder.

WPA og WPA2 kryptering er stærkere end WEP kryptering, men ikke alle enheder kan køre med WPA og WPA2 kryptering.

Det er i nogen tilfælde også muligt at køre med begge krypteringer, men jeg personligt kunne ikke få det til at virke igår. Det var så også en vista computer jeg sku ha det til at fungere med, og det var første gang jeg rodede med Vista.

Vunde
Avatar billede tulip Nybegynder
17. august 2007 - 20:39 #7
Tak for svarene, men jeg har fundet ud af det nu. Jeg hentede en anden driver og så skulle jeg sætte den trådløse til dynamic IP, så virkede det.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 20:49 #8
Hmm !! Var det ikke det jeg var inde på ????