Avatar billede knowman Juniormester
14. august 2007 - 22:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

The Java Runtime Environment cannot be loaded

Min computer er begyndt at komme med ovenstående fejlmeddelelse, når en site skal bruge java. Så klikker jeg OK, og når jeg så næste gang støder på noget Java, får jeg flg. medd.: Several Java Virtual Machines running in the process caused an error.

Jeg kører XP Home og Java 6.2. Jeg har prøvet at geninstallere (både efter at have fjernet den gamle først og uden at fjerne), men stadig samme resultat.
Avatar billede knowman Juniormester
14. august 2007 - 22:32 #1
Supplerende: Flg. fejlmeddelelse ser ud til at dukke op lidt senere i forløbet (vist nok uden at jeg bruger java): Instruktionen ved "0x00000000" refererede hukommelse ved "0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "read". Klik på OK for at afslutte programmet. Hvorefter IE går ned.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2007 - 00:44 #2
Avatar billede knowman Juniormester
16. august 2007 - 22:30 #3
Desværre virkede det ikke for mig. Jeg downloadede og kørte programmet til at rydde op i reg.databasen, 4 gange, og den fik fjernet en masse snavs, sagde den. Forinden havde jeg afinstalleret alt Java. Og da jeg så prøvede at installere Java bagefter, kom nøjagtig samme fejlmeddelelse op igen. Andre forslag?
Avatar billede knowman Juniormester
17. august 2007 - 15:01 #4
En enkelte rettelse: Det var ikke DA, jeg prøvede at installere Java, men efter at jeg havde installeret den og prøvede at gå ind på en side, der brugte Java, at fejlen opstod.
Avatar billede w-w Nybegynder
17. august 2007 - 18:04 #5
Jeg har samme problem og er stærkt interesseret i en løsning.

Jeg kan supplerende tilføje at jeg har haft problemet længe i en fuldt opdateret XP på en ældre platform, men har nu også fået det på min nye bærbare XP.

På den bærbare har jeg en mistanke om at det opstod da jeg ændrede i mine internetindstillinger (Deaktivér script-fejlfinding) under en test. Selvom de nu står som tidligere har jeg stadig problemet på denne maskine.
Avatar billede knowman Juniormester
18. august 2007 - 10:36 #6
Jeg fandt selv løsningen på problemet:
http://support4.scriptlogic.com/kb/article.aspx?id=14997

Det virkede, da jeg indtastede -Xmx768 (Jeg har 1024 Mb)
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2007 - 10:44 #7
Okay, tak for info.  :-)
Avatar billede w-w Nybegynder
18. august 2007 - 11:32 #8
Bravo knowman, det virkede også hos mig på begge mine maskiner. Har prøvet noget tilsvarende tidligere uden succes. Jeg tror man skal være opmærksom på Java opdateringer ikke overskriver indstillingerne.
Avatar billede knowman Juniormester
18. august 2007 - 16:29 #9
Det var dejligt at høre, w-w. Selv blind høne kan jo finde et guldkorn en gang imellem!
Avatar billede hansemde Nybegynder
27. august 2007 - 19:08 #10
Hej Knowman! Jeg slås med nævnte problem og ser hen til at få løst det via din vejledning, men!!! kunne du ikke lige "skære ud i pap", hvordan du kommer frem til Java Control Panel!? Jeg har fulgt anvisningen og gen-loaded nyeste version af Java.
Jeg har ikke kunne få "Java Applet Runtime Settings" frem.
Venlig hilsen Hans Emde
Avatar billede knowman Juniormester
27. august 2007 - 19:41 #11
I kontrolpanelet finder du Java (du skal nok bruge "classic visning", eller hvad det er de kalder det, hvor man får alle servicene stillet op i alfabetisk rækkefølge, og ikke i kategorier.

Efter du har startet det op, klikker du på fanebladet "Java" for oven i det vindue som fremkommer. Der er så to store felter, hvor du klikker "View" i det øverste (så vidt jeg husker ift vejledningen). Og så giver resten vist sig selv.
Avatar billede hansemde Nybegynder
28. august 2007 - 08:58 #12
Hej Knowman. Tak for hjælpen. Det virkede. Det var det med Klassisk visning jeg ikke kendte. Resten gik fint efter din anvisning. Venlig hilsen Hans Emde.
Avatar billede glennpetersen Nybegynder
15. marts 2008 - 20:26 #13
Jeg var også begyndt at få dette problem.
Tusinde tak for hjælpen. Det hjalp!

Med Venlig Hilsen
Glenn Petersen