Avatar billede asppro Nybegynder
14. august 2007 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent session variabler ud fra SessionID

Er der en måde hvor man kan sætte den aktive session til et specifikt SessionID ?
Avatar billede softspot Forsker
14. august 2007 - 09:53 #1
Nej. Af sikkerhedsmæssige grunde er det ikke muligt at "snable" i andres sessions, så hvis du har nogle informationer som skal deles mellem forskellige brugere, skal du enten bruge Application-objektet eller en database (i en eller anden form).
Avatar billede montago Praktikant
14. august 2007 - 14:00 #2
Man kan dog hijacke en session, hvis du fx. bruger firefox med et plugin jeg har glemt navnet på (alter...something)

lykkedes fint i test...
Avatar billede asppro Nybegynder
15. august 2007 - 16:05 #3
Øv :-)

Det skulle bruges til en betalingsdel hvor man sender sessionID med og får det tilbage.

Så må data gemmes i en anden struktur.

Tak for hjælpen.
Avatar billede softspot Forsker
15. august 2007 - 16:22 #4
Ja, det er nok nædvendigt... :)
Avatar billede softspot Forsker
15. august 2007 - 16:23 #5
øøøh... nødvendigt 8)
Avatar billede montago Praktikant
15. august 2007 - 18:00 #6
hmm... du behøver jo ikke at håndtere session ID'et...

Session bliver gemt så længe vinduet eller child-vinduet bliver brugt...
i Firefox er session aktiv så længe selve browseren er åben og ikke nødvendigvis hjemmesiden...

tror at du prøver at gøre noget forkert :)
Avatar billede softspot Forsker
01. januar 2008 - 17:57 #7
Ehm, bare fordi svaret er at det du vil, ikke kan lade sig gøre, bliver det vel ikke mindre korrekt af den årsag. Jeg er altså lidt spørgende overfor din afvisning af mit svar...?